سپاه هر کجا که انقلاب خدشه‌دار شود ورود می کند | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 7 شهريور 1403 - 18:44

سپاه هر کجا که انقلاب خدشه‌دار شود ورود می کند

شماره: 11313
Aa Aa

نقدی می گوید سیاسی عمل کردن یعنی اگر با دولتی مخالف هستیم سخت‌گیری کنیم، کار را زمین بگذاریم و بگوئیم اول پول‌های ما را بده تا کار را ادامه دهیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران مطرح کرد؛
سپاه هر کجا که انقلاب خدشه‌دار شود ورود می کند

محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه در برنامه تلویزیونی «بدون توقف» گفت:

هیچ نهادی مثل نیروهای مسلح زیر ذره‌بین دستگاه‌های امنیتی نیست

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، این سردار سپاه در پاسخ به این مطلب که «اختلاف‌نظرهای سیاسی بین سپاه و دولت روی وضعیت اقتصادی مردم اثر می‌گذارد» بیان کرد: 

وقتی تقوا باشد اگر اسلحه و اقتصاد و همه این‌ها یک جا وجود داشته باشد هیچ خطری ندارد البته باید مراقب باشیم که قانون هم رعایت شود. منحنی بسیج سازندگی در این سال‌ها را نگاه کنید. با وجود تغییر دولت‌ها و با همه اینکه سپاه متهم شده که طرفدار یک دولت است اما باز این منحنی تغییر نکرده است، سیاسی بودن یعنی اینکه اگر مخالف دولتی هستم در رفتارم تأثیر دهم اما سپاه دست همین دولت را در همین حرکت مؤمنانه برای کاهش آسیب‌های اقتصادی کرونا نگرفته؟ آیا سپاه در جاهایی که خارجی‌ها رفته بودند و پروژه‌هایشان زمین‌خورده دست همین دولت را نگرفته؟ دولت‌های دیگر هم همین‌طور. چطور بدون تبعیض این خدمات بی‌شائبه ارائه شده است؟ سیاسی عمل کردن یعنی زمانیکه با دولتی مخالف هستیم سخت‌گیری کنیم، کار را زمین بگذاریم و بگوئیم اول پول‌های ما را بده تا ما برویم کار را ادامه دهیم. اگر سپاه بخواهد دولت را زمین بزند بهترین جا همین‌جاست چون حرفش هم برو دارد، بگوید من طلب دارم و کار را بخواباند اما این کار را نکرده است.

 وی در پاسخ به این سؤال که «بحث مهمی در خصوص موشک‌پرانی‌های سپاه در زمان مذاکرات مطرح است و اینکه عملکرد نظامی، عملکرد دیپلماتیک ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد» اظهار کرد:

اگر کسی در حال مذاکره است اتفاقا باید از نیروی نظامی‌اش درخواست کند که چند مانور انجام بده تا من با قدرت بیشتری ظاهر شوم. پشتوانه مذاکره، قدرت است و اینکه در حین مذاکره رزمایشی انجام شود نقطه قوتی برای مذاکره به شمار می‌آید که اگر با ما کنار نیائید سروکارتان با این نیروهاست ضمن اینکه اغلب این رزمایش‌ها با تأیید شورای امنیت ملی که رئیس‌جمهور رئیس آن است انجام می‌شود. آزمایش موشکی قطعا پشتوانه مذاکره است،چراکه قدرت‌نمایی همیشه دست مذاکره‌کننده را پر می‌کند.  

این چهره نظامی درباره دخالت سپاه در سیاست نیز یادآور شد: 

مرز ورود ما به سیاست، مرز انقلاب است، این جناحی نیست. آن که حضرت امام(ره) فرمودند نیروهای مسلح در سیاست وارد نشوند منظور دخالت در جناح‌های سیاسی است نه سیاست. ما هرجا ببینیم انقلاب خدشه‌دار می‌شود ورود می‌کنیم. جایی هم ممکن است کسی اشتباه کند، اشتباه را به عنوان جریان قلمداد نکنیم، از اشتباه یک فرد نمی‌توان به عنوان یک جریان نام برد اما سپاه هیچ علاقه‌ای به بحث جناح‌های سیاسی ندارد. 

معاون هماهنگ‌کننده سپاه گفت:

اگر شروطی که مقام معظم رهبری هوشمندانه برای پذیرش برجام وضع کردند رعایت می‌شد ما به این مشکلات برنمی‌خوردیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان