صادرات نفت ایران از دریای عمان انجام می‌شود | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 11:19

صادرات نفت ایران از دریای عمان انجام می‌شود

شماره: 13018
Aa Aa

حسن روحانی می گوید در هفت سال گذشته گردشگران در ایران به خصوص گردشگران خارجی به دوبرابر افزایش یافته‌اند.

رییس جمهور ایران خبر داد؛
صادرات نفت ایران از دریای عمان انجام می‌شود

حسن روحانی، رییس جمهور ایران در آیین بهره برداری از طرح های ملی سازمان مناطق آزاد گفت:

طرح لوله گوره جاسک که ۱۰۰۰ کیلومتر لوله گذاری است که بخش بزرگی از صادرات نفت ما از خلیج فارس به دریای عمان منتقل می‌شود. در تاریخ ایران این اولین بار است که دولتی این افتتاح عظیم را در سال ۱۴۰۰ انجام می‌دهد و آن هم این که از امسال به بعد صادرات نفت ایران از خلیج فارس و از دریای عمان انجام می‌شود. 

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، رییس جمهور با بیان این که آنهایی که اهل سیاست و استراتژی و مسایل امنیت ملی هستند می‌دانند معنای آن حرف چیست و تا چه حد این طرح مهم است یادآور شد: 

از آغاز دولت یکی از تاکیدات من به وزیر نفت این بود که چنین طرحی را به ثمر برسانیم. در تحریم گرفتار مساله ای شدیم که لوله های ۴۲ اینچی که برای این کار لازم بود به ما نمی دادند که دچار مشکل شده بودیم که توانستیم در داخل تولید کنیم و این گره در سال ۹۹ باز شد و این طرح در سال ۱۴۰۰ افتتاح خواهد شد.
وی با اشاره به نامگذاری شعار امسال گفت: ما نمی‌گذاریم که این نامگذاری در حد نامگذاری باقی بماند و در عمل در سراسر ایران آن را مجسم خواهیم کرد و تا پایان این دولت و تا زمانی که فرصت دارد تلاش خود را انجام می دهیم و انشالله دولت‌های بعدی هم همین راه را ادامه خواهند داد.

وی در ادامه به مساله گردشگری اشاره کرد و گفت:

گردشگری هم مساله مهمی است که باید به آن توجه شود به همین دلیل یکی از اهداف مهم دولت توسعه گردشگری بود که از روز اول آن را دنبال کرد. 

روحانی افزود: در این هفت سال گردشگران در ایران به خصوص گردشگران خارجی به دوبرابر افزایش یافته‌اند که البته در این یکسال اخیر به دلیل کرونا دچار وقفه شد که امیدواریم بتوانیم با تکثیر واکسن چه از طریق واردات و چه تولید داخلی شرایط این بیماری را به گونه‌ای کنترل کنیم که صنعت گردشگری توسعه پیدا کند تا مردم بتوانند سفر و گردش خود را انجام دهند. حتما شرایط مناطق آزاد از اواسط امسال به بعد، در زمستان امسال و بهار سال آینده بهتر خواهد شد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان