طاقت فلسطینیان طاق شده بود | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 22:18

طاقت فلسطینیان طاق شده بود

شماره: 24053
Aa Aa

ما به گروه‌های مقاومت دستور نمی‌دهیم و آنها بر اساس تصمیم و تحلیل خود عمل می‌کنند| تمام ادعاهای سازمان‌ها و ساز و کارهای بین المللی پوشالی و نادرست است| ما پیروز این نبرد را مقاومت میدانیم و رژیم صهیونیستی و متحدانش بازنده خواهند بود.

ابراهیم رئیسی در گفتگو با ۵ شبکه محور مقاومت؛
طاقت فلسطینیان طاق شده بود

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران در گفتگو با ۵ شبکه محور مقاومت اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به هیچ پیروزی نرسیده است و قتل‌عام زنان و کودکان پیروزی نیست.

به گزارش اسپادانا خبر، او گفت:

از بدو پیروزی انقلاب موضوع فلسطین با تاکید امام راحل(ره) برای جمهوری اسلامی موضوع مهمی بوده است برای همین مسئله فلسطین نه تنها برای فلسطینیان بلکه برای همه مسلمانان مهم است.به لحاظ گستره کار و اهمیت موضوع و شکنندگی برای دشمن عملیات طوفان الاقصی مهم بود. هیمنه رژیم صهیونیستی شکسته شد و عملیات طوفان الاقصی تمام محاسبات دشمن را محو کرد. عملیات طوفان الاقصی شکست نظامی، امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بود.

وی افزود:

تحلیل عملیات ۷ اکتبر بدون توجه به پیشینه قضایای فلسطین خطا است. طاقت فلسطینیان به دلیل ظلم‌های پی در پی طاق شده بود. اهانت به مسجد الاقصی و کشتار مردم توسط رژیم صهیونیستی خصوصا در این چند وقت اخیر دلیل این عملیات بوده است. آنچه که مردم و جوانان فلسطین و غزه انجام دادند در ادامه دفاع مشروع از حق خودشان بوده است. ملتی که خانه شان را غصب کنند و خانواده شان را اسیر کنند و به شهادت برسانند و مزارعشان را خراب کنند با هر منطقی چه انسانی چه اسلامی و کنوانسیون بین المللی حق دفاع مشروع از خود را دارد. آنچه که رژیم صهیونیستی انجام داده است نشان داد در برابر مقاومت فلسطین مستاصل شده است.

او گفت:

دلیل اینکه آمریکایی‌ها و کشورهای غربی برای حضور در سرزمین‌های اشغالی از هم پیشی می‌گرفتند این بود که نگرانی جدی پیدا کرده بودند. حتی بعضی از مسئولین غربی این نگرانی را به زبان آوردند و به بعضی از سران منطقه گفتند ما احساس کردیم که در یک آن رژیم صهیونیستی فروریخت. آمریکایی به همین دلیل احساس کردند با تمام قوا چه با تسلیحات‌شان چه با حضورشان و چه با رسانه‌هایشان برای کمک به رژیم صهیونیستی به میدان بیایند.

رئیسی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به دلیل تصرف غزه و نابودی حماس وارد نوار غزه شد که در هیچکدام تا به امروز موفقیتی نداشته است افزود:

تا امروز آنچه که ما ارزیابی داریم کشتن زن و کودک پیروزی نیست. اسرائیل به هیچ یک از اهداف خود در تصرف غزه و حذف مقاومت به نتیجه نرسید.
وی با تشریح فضای ضدصهیونیستی به وجود آمده گفت:

کشتن زنان و کودکان یک فضای نفرت علیه صهیونیست در جهان ایجاد کرده است که تا امروز مسبوق به سابقه نبوده است. آنچه که غربی‌ها در مورد حقوق بشر و زنان و کودکان ادعا می‌کردند خلاف از آب در آمد چون تمام انسان‌های فهیمده جهان متوجه شده‌اند که تمام ادعاهای سازمان‌ها و ساز و کارهای بین المللی پوشالی و نادرست است.

او با اشاره به اینکه برخی تلاش کردند با عادی‌سازی روابط کشورهای عربی و منطقه با رژیم صهیونیستی موضوع فلسطین و آزادی قدس شریف را به حاشیه ببرند تا مسئله جهان اسلام نباشد گفت:

تا امروز بیش از ۶۰ خبرنگار را به شهادت رساندند تا اخبار فلسطین به جهانیان مخابره نشود. این عملیات طوفانی در وجود تک تک جهانیان ایجاد کرده است. همانطور که رهبر انقلاب اعلام کردند ما پیروز این نبرد را مقاومت میدانیم و رژیم صهیونیستی و متحدانش بازنده خواهند بود.

وی گفت:

ضرورت امروز قطع بمباران غزه و باز شدن راه های کمک رسانی است. آمریکا احساس می‌کند که با آتش‌بس شکست رژیم صهیونیستی قطعی خواهد بود.

وی علت مخالفت آمریکا با آتش‌بس را به دست نیامدن دستاورد در میدان نبرد دانست و افزود:

اسرائیل در حذف مقاومت شکست خورد. اما نتانیاهو به دنبال ادامه جنگ است چرا که با پایان جنگ حذف خواهد شد. روحیه نیروهای رژیم صهیونیستی ضعیف است. رژیم صهیونیستی تحت فشار خانواده اسرا و متحدین خود است. ادامه این نبرد به نفع صهیونیست‌ها نیست. ما به گروه‌های مقاومت دستور نمی‌دهیم و آنها بر اساس تصمیم و تحلیل خود عمل می‌کنند.

او با بیان این که کوچاندن مردم غزه امکان ندارد ادامه داد:

رژیم صهیونیستی توان سلطه بر غزه را ندارد. علی رغم همه جنایات رخ داده رژیم صهیونیستی به اهداف خود نرسیده است و در آینده هم نخواهد رسید.

رئیسی با بیان این که تاب آوری مردم در برابر ظلم آمریکایی ها تمام خواهد شد گفت:

بنا بر سنت الهی ظلم پایدار نخواهد ماند و دست انتقام الهی وضعیت را به گونه‌ای دیگر رقم خواهد زد.

وی با بیان این که شکست آمریکا علیه ایران نمونه بارزی از ناپایداری ظلم است ادامه داد:

اگر قرار بود آمریکا با حق وتو پیروز شود در این ۷۵ سال پیروز شده بود و نسل جوان فعلی مقاوم فلسطینی با نسل یاسر عرفات تفاوت دارد.

او گفت:

مقاومت عبارت است از اراده پولادین ملتی که میخواهند از وطنشان در برابر بیگانگان محافظت کنند و مقاومت لبنان با اقتضای تحلیل و تشخیص خود عمل می‌کند. آمریکا و رژیم صهیونیستی باید به خوبی بدانند که مقاومت از بین رفتنی نیست. مقاومت اراده ملت‌ها است و ملت‌ها را نمی‌شود از بین برد.

رئیس‌جمهور اسلامی ایران با بیان این که کشورهای غربی دیگر حق نام بردن از حقوق انسان ندارند اظهار داشت:

رژیم صهیونیستی یک رژیم نژاد پرست است.

او گفت که بعد از ۴۰ سال پای حرف خود در باره رژیم اسرائیل هستیم:

رژیم صهیونیستی یک رژیم نژادپرست است و خودشان را نژاد برتر می‌دانند و اظهارات ضدانسانی مقامات صهیونیستی نشانگر درست بودن نگاه ایران به این رژیم است. مردم به نظام ناعادلانه جهان پی برده‌اند و دنیا منتظر شکل گرفتن یک نظام عادلانه است.

وی اعلام کرد که نتیجه طبیعی ادامه حملات رژیم صهیونیستی گسترش دایره جنگ است.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان