طالبان از وضعیت حقوق شهروندی در ایران انتقاد کرد | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 12 ارديبهشت 1403 - 6:42

طالبان از وضعیت حقوق شهروندی در ایران انتقاد کرد

شماره: 23338
Aa Aa

او ادعا کرده در زندان‌های ما آنقدر زندانی وجود ندارد که شما روزانه اعدام می‌کنید. در کشور شما هزاران انسان مفقود الاثر هستند و کسی احوال آنها را ندارد.

با اعلام امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان؛
طالبان از وضعیت حقوق شهروندی در ایران انتقاد کرد

تو که همیشه ما را به حکومت همه‌شمول و فراگیر توصیه می‌کنی آیا حکومت خودت همه‌شمول است؟ آیا در حکومت خودت حقوق شهروندانت را داده‌ای؟

به گزارش اسپادانا خبر، این اظهارات توسط امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان در نشست علمای حامی این گروه در کابل در اظهاراتی با اشاره تلویحی به درخواست حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران ایران برای تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان بیانشده است است.

او گفت:

در زندان‌های ما آنقدر زندانی وجود ندارد که شما روزانه اعدام می‌کنید. در کشور شما هزاران انسان مفقود الاثر هستند که کسی احوال آنها را ندارد.

  •  

موسوی، دستیار وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی اکس به اظهارات امیرخان متقی وزیر خارجه طالبان درباره نبود حکومت فراگیر در ایران پاسخ داد و نوشت:

با دوجانبه سازی و شخصی سازی موضوع نمی توان از مسئولیت های بین المللی گریخت. صلح، ثبات، امنیت و توسعه پایدار در استقرار حکومتی فراگیر در افغانستان است حکومت فراگیر موضوع قطعنامه های ۲۵۱۳ و ۲۵۹۳ شورای امنیت و اجماع نشست‌های وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان در پاکستان، ایران، چین و ازبکستان است.

 

منبع| خبر فوری

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان