طرح استیضاح دونالد ترامپ تایید شد | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 31 ارديبهشت 1403 - 8:22

طرح استیضاح دونالد ترامپ تایید شد

شماره: 12408
Aa Aa

با این مصوبه تلاش برای عزل و برکناری ترامپ به اتهام تشویق به شورش و حمله به ساختمان کنگره در واشنگتن به‌شکل جدی آغاز می شود.

با ۲۳۲ رای مثبت مجلس نمایندگان آمریکا؛
طرح استیضاح دونالد ترامپ تایید شد

مجلس نمایندگان آمریکا برای دومین بار با ۲۳۲ رای به پیش‌نویس لایحه استیضاح دونالد ترامپ رای مثبت داد تا تلاش برای عزل و برکناری ترامپ به اتهام تشویق به شورش و حمله به ساختمان کنگره در واشنگتن به‌شکل جدی آغاز شود.

‏به گزارش اسپادانا خبر، مجلس نمایندگان آمریکا به پیش نویس لایحه استیضاح دونالد ترامپ به اتهام تشویق به شورش که مقدمات عزل او را فراهم می‌کند رأی مثبت داد.

۲۳۲ نماینده در پایان جلسه خود به استیضاح ترامپ رای مثبت دادند و ۱۹۷ نماینده با این طرح مخالفت کردند. در میان موافقان استیضاح ترامپ ۱۰ نماینده جمهوری‌خواه حضور داشتند.

نانسی پلوسی، رئيس‌ مجلس نمایندگان آمریکا در این جلسه گفت:

ترامپ باید برود. او خطری آشکار علیه کشوری است که همه ما دوست داریم.

‏نانسی پلوسی
نانسی پلوسی

 

او پیش تر در شبکه‌های اجتماعی نوشته بود:

دونالد ترامپ خطری بر آمریکا و ملت این کشور است و سوگندی که اعضای کنگره خورده‌اند آنها را ملزم می‌کند به حمایت از قانون اساسی پرداخته و از آن دفاع کنند و این ماموریت ما در این لحظه ناراحت کننده است. ترامپ نقض بی‌سابقه‌ای در تاریخ کنگره مرتکب شده است. باید برای حذف این خطر علنی که همچنان زندگی و کشور ما را تهدید می‌کند، اقدام کنیم.

‏نانسی پلوسی
دونالد ترامپ

اکنون سنا باید نظر خود را درباره استیضاح رییس‌جمهور مستقر دولت آمریکا اعلام کند. طرح استیضاح برای تایید در سنا به آرای دو سوم سناتورها نیازمند است. در حال حاضر از یکصد نماینده سنا، ٥٠ تن دموکرات و ٥٠ تن جمهوریخواه هستند.

ترامپ نخستین رییس جمهور آمریکاست که از سوی مجلس نمایندگان برای بار دوم استیضاح می‌شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان