ظریف از آژانس انرژی اتمی خواست بی‌طرف و حرفه ای عمل کند | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 30 ارديبهشت 1403 - 11:09

ظریف از آژانس انرژی اتمی خواست بی‌طرف و حرفه ای عمل کند

شماره: 11041
Aa Aa

وزیر امور خارجه ایران اظهار امیدواری کرده با حل اختلافات موجود و بر اساس اعتماد متقابل، همکاری های دو طرف بر مبنای حسن نیت ادامه یابد. 

در دیدار با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی؛
ظریف از آژانس انرژی اتمی خواست بی‌طرف و حرفه ای عمل کند

در دیدار محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، همکاری های جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی اتمی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

وزیر امور خارجه ایران در این دیدار تأکید کرد همکاریهای ایران و آژانس همواره بر مبنای تعهدات بین المللی و در چارچوب فنی و حرفه ای بوده است. 

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، ظریف افزود:

همانطور که آژانس نیز بارها تایید کرده است بیشترین همکاری ها در حوزه پادمانی بین ایران و آژانس وجود دارد و این مسیر میتواند در همین چارچوب  ادامه پیدا کند. 

وی اظهار امیدواری کرد با حل اختلافات موجود بر اساس اعتماد متقابل، همکاری های دو طرف در چارچوب مقررات پادمانی و بر مبنای حسن نیت ادامه یابد. 

در این دیدار گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز تأکید کرد که آژانس وظایف خود را بر اساس اصول بیطرفی و حرفه ای گری و همچنین در چارچوب صرف ملاحظات فنی انجام می دهد.

وی افزود همکاری های بین ایران و آژانس در گذشته به نفع دو طرف بوده و با غلبه بر برخی مشکلات می توان این همکاری ها را ادامه داد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان