علم الهدی پایبندی به مبانی انقلاب را پایبندی به اصل اسلام خواند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 22:03

علم الهدی پایبندی به مبانی انقلاب را پایبندی به اصل اسلام خواند

شماره: 8117
Aa Aa

پایندی به اسلام این نیست که به خاطر خوشایند عده ای از یک حرام دست بکشیم و با وجود گذشت ده سال از تصویب قانون حجاب آن را اجرا نکنیم.

در خطبه دوم نماز جمعه مشهد مطرح شد؛
علم الهدی پایبندی به مبانی انقلاب را پایبندی به اصل اسلام خواند

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایلنا، سیداحمد علم‌الهدی در خطبه دوم نماز جمعه مشهد گفت: در هفته ای که گذشت همایش با اهمیت ائمه جمعه سراسر کشور تشکیل شد و محور این همایش و در راس برنامه این بود که ائمه جمعه به زیارت مقتدای حکیم خود نائل شدند. رهبر انقلاب در ان دیدار رهنمودهایی عنایت فرمودند که در همه سخنان حمیمانه ایشان نکات جامعی وجود دارد که در واقع وظیفه و تکلیف ائمه جمعه را در مواضع و رفتارهای سیاسی و هم در مسائل فنی خاص در خطبه ها و هم در رفتارهای اجتماعی مشخص می کرد.  

وی ادامه داد: امتیاز فرمایشات رهبری ای بود که در این مطالب تنها رهنمود نکرده و راهکار هم ارائه دادند که اجرای این نظریات با چه راهکاری صورت گیرد و بسیار جلسه پربار و آموزنده ای بود.

وی افزود: ازجمله مطالبی که رهبر انقلاب تحت عنوان تبیین رفتار سیاسی و ترویج این رفتار در جامعه دینی بیان فرمودند مساله انقلابی بودن، انقلابی عمل کردن و انقلابی ماندن بود. ایشان فرمودند کشور با روحیه انقلابی قابل پیشرفت است و هرگونه کوتاه آمدن نه تنها به ضرر انقلاب، بلکه به ضرر آینده ایران خواهد بود.

خطیب نماز جمعه مشهد مقدس گفت: انقلابی بودن یک مساله است؛ اینکه آدم در مسائل سیاسی از انقلابی بودن کوتاه بیاید و بخواهد با توجه به موقعیت زمانی و خوشایند برخی عناصر از مواضع انقلابی تنزل کند که فرمودند این تنزل تنها به ضرر انقلاب نیست. رهبری فرمودند این مساله به ضرر ملت ، کشور و به ضرر آینده ایران خواهد بود. 

وی ادامه داد: مردم ما چه خواسته یا ناخواسته در ریلی قرار گرفته اند که در حال رفتن است؛ توقف و ترمز جلوی این پیشرفت را می گیرد پس در هیچ بعدی از ابعاد کشور از مواضع انقلابی نباید کوتاه بیاییم. رهبری فرمودند تویی که امام جمعه هستی اگر از مواضع انقلابی کوتاه بیایی مردم ضرر می کنند تا چه برسد به سایر مسئولین. لذا اگر برادر و خواهری می خواهد مسئولیت قبول کند اول حساب کند آیا این مسئولیت را می تواند با حفظ حوزه انقلابی گری بپذیرد. از مواضع انقلابی نمی توان کوتاه آمد.

علم الهدی گفت: رهبر انقلاب در سال نود و پنج روی موضع انقلابی داشتن خیلی راهکارهای زیبایی ارائه دادند. در آنجا رهبری مشخصه هایی برای انقلابی گری بیان کردند. 

وی ادامه داد: اولین شاخصه که در سخنرانی در جران مراسم رحلت امام بیان فرمدند این بود که اول شاخصه وابستگی به مبانی انقلاب، اعتقاد به مبانی انقلاب و باورمندی به اصول انقلاب است . یعنی نمی توانیم ادعای انقلابی گری کنیم اما اصول انقلاب را زیر پا بگذاریم . اصول انقلاب سه اصل است؛ اصل اول پایبندی به اسلام ناب از نظر عمل، عقیده و تظاهر است. پایبندی به اسلام این نیست که بگوید بخاطر خوشایند عده ای از یک حرام دست بکشیم و ده سال از تصویب قانون حجاب می گذرد اما آن را اجرا نکنیم. اینها همه ضد انقلاب بودن است. پایبندی به مبانی انقلاب پایندی به اصل اسلام است. 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان