عملیات طوفان الاقصی کاملا فلسطینی بود | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 15 ارديبهشت 1403 - 17:12

عملیات طوفان الاقصی کاملا فلسطینی بود

شماره: 23709
Aa Aa

امیرعبداللهیان می گوید اتفاقات غزه توسط رژیم صهیونیستی مصداق بارز جنایت جنگی است و عدم توقف آن می‌تواند بر کل منطقه تاثیر بگذارد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بغداد؛
عملیات طوفان الاقصی کاملا فلسطینی بود

امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بغداد و در دیدار با مشاور امنیت ملی عراق اظهار داشت:

مواضع ایران در خصوص فلسطین روشن است و ما همواره از حقوق مسلم فلسطینیان حمایت کرده‌ایم اما آنچه که در عملیات طوفان الاقصی رخ داد یک اقدام کاملا فلسطینی بود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، او گفت:

اتفاقاتی در غزه توسط رژیم صهیونیستی در حال رخ دادن است که مصداق بارز جنایت جنگی است و عدم توقف آن می‌تواند بر کل منطقه تاثیر بگذارد. پیگیر برگزاری اجلاس فوق‌العاده وزرای خارجه کشورهای اسلامی هستیم و آماده‌ایم میزبان این نشست در تهران باشیم. چنانچه اسرائیل حملات خود به غیرنظامیان غزه را متوقف نکند منطقه با شرایط جدیدی مواجه خواهد شد و آن‌ها نمی‌توانند غزه را در محاصره کامل قرار دهند و شهروندان را بمباران کنند و مرتکب جنایت جنگی شوند و انتظار داشته باشند هیچ واکنشی نسبت به این جنایات رخ ندهد.

 مشاور امنیت ملی عراق نیز در این دیدار گفت:

اتفاقات امروز در غزه جنایت در حق زنان و کودکان است که قطعا قائل قبول نیست. متوقف کردن کشتارها باید مورد توجه باشد. دولت عراق در عالیترین سطح اجرای توافقنامه امنیتی میان ایران و عراق و اخراج گروه‌های مسلح را دنبال می‌کند و ما در اجرای کامل آن جدی هستیم.

  •  

در شرایط تداوم جنایات جنگی و محاصره انسانی غزه و فلسطینیان هر احتمال و تصميمى از سوى ديگر جريان‌های مقاومت محتمل است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیروت نیز گفت:

عملیات «طوفان الاقصی» در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی انجام شد و دولت‌ها و ملت‌های اسلامی تداوم تجاوزات علیه مردم فلسطین را نمی‌‎پذیرند.

حسین امیرعبداللهیان افزود:

قطع آب و برق غزه و هدف قرار دادن غیرنظامیان، ارتکاب جنایت جنگی توسط رژیم اشغالگر است و رژیم صهیونیستی و حامیان آن مسئول نتایج تداوم حملات به مردم فلسطین خواهند بود.

 

امیرعبداللهیان

 

او همچنین به شبکه المیادین گفت که ایران به حمایت قاطعانه سیاسی و رسانه ای خود از مقاومت فلسطین ادامه می دهد.

وی اظهار داشت:

گفت‌وگوهای ما با عربستان سعودی در چارچوب استراتژی ما برای حمایت از فلسطین است.

او گفت:

« طبعا در شرایط تداوم جنایات جنگی و محاصره انسانی غزه و فلسطینیان هر احتمال و تصميمى از سوى ديگر جريان‌های مقاومت محتمل است. ایران به حمایت سیاسی و رسانه‌ای خود از مقاومت فلسطین ادامه می‌دهد.»

  •  

امیرعبداللهیان در دیدار با عبدالله بوحبیب وزیر امور خارجه لبنان نیز گفت:

 

222

 

وضعیت انسانی و اقدام رژیم صهیونیستی در قطع آب و برق و سوخت و محاصره غزه نگران کننده و شایسته توجه جهانی است. ایران با نگاه به شرایط فلسطین، پیشنهاد برگزاری اجلاس فوق العاده وزرای خارجه کشورهای اسلامی را مطرح کرد.

او گفت:

آمریکا همه را به آرامش و خویشتنداری دعوت می کند اما دست اسرائیل را برای تداوم جنایت علیه ملت فلسطین بازگذاشته و از آن حمایت می کند.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان