غرب در رویارویی با جمهوری اسلامی عقلانیت نسبی نشان داد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 15 ارديبهشت 1403 - 3:04

غرب در رویارویی با جمهوری اسلامی عقلانیت نسبی نشان داد

شماره: 22594
Aa Aa

برنامه‌های هفت ساله‌ حضرت یوسف در برنامه‌های جمهوری اسلامی ایران نادیده گرفته می‌شود| ما نیازمند تغییر در ریل حکمرانان و بدنه جامعه هستیم.

سید حسن ابوترابی‌فرد در خطبه های نماز جمعه تهران؛
غرب در رویارویی با جمهوری اسلامی عقلانیت نسبی نشان داد

 سید حسن ابوترابی‌فرد در خطبه های نماز جمعه پایتخت اظهار داشت:

در آیات قرآن در سوره یوسف به دو برنامه هفت ساله با هدف رشد اقتصادی بالا و پایدار و تولید صادرات محور اشاره شده است. قرآن کریم به خوبی جایگاه برنامه اجرایی و کارآمد را معرفی کرده است. در برنامه‌های هفت ساله‌ای که حضرت یوسف این پیامبر الهی برای رشد جامعه مصر ارائه کرد چندین نکته مشهود است. دانش قابل اتکاء و به هنگام، درک درست و دقیق از تهدید و فرصت، آینده نگاری و آینده سازی و تمرکز بر مساله اصلی و اولویت اساسی جامعه که متأسفانه در برنامه‌های جمهوری اسلامی ایران نادیده گرفته می‌شود.

به گزارش اسپادانا خبر، وی گفت:

برنامه هفت ساله هفتم توسعه بدون کار و بدون تلاش و بدون تولید مبتنی بر علم و بدون تعریف راهبردها و اجرای درست توسط مجموعه حاکمیت و ملت قطعا به نتیجه نخواهد رسید. ما باید نگاه مبتنی بر مصرف را به نگاه مبتنی بر تولید و خلق ثروت و انباشت سرمایه تبدیل کنیم. ما نیازمند تغییر در ریل حکمرانان و بدنه جامعه هستیم.

وی اظهار کرد:

نکته‌ دیگری که شایسته است به آن اشاره کنم عقلانیت نسبی غرب در رویارویی با جمهوری اسلامی ایران است که در این روزها در رسانه‌ها گفت‌وگوهای عملیاتی میدانی در کشورهای اروپایی مشاهده می‌شود. این جایگاه اقتدارآفرین و این ظرفیت استثنایی جمهوری اسلامی در منطقه و فرامنطقه دستاورد مقاومت، استقامت و هوشیاری ملت بزرگ ایران و جامعه علمی، دانشگاهی و حوزوی و پیشگامان عرصه سیاسی و اقتصادی کشور است که تحت رهبری مبتنی بر دانش و اراده اقتدارآفرین و خلل ناپذیر رهبر معظم انقلاب اسلامی به دست آمده است. همانطوری که پیروزی ملت بزرگ ایران بر استبداد شاهنشاهی و پیروزی افتخارآفرین در دفاع مقدس دستاورد ملت بزرگ ایران تحت رهبری امام بزرگوار بود. در سایه این عقلانیت، دانش، ایمان باید به دستاوردهای مؤثر کشور احترام گذاشت و به ادامه این روند استحکام بخشید.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان