غرب عادت کرده‌ به تمام دنیا تُف کند | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 4 ارديبهشت 1403 - 23:47

غرب عادت کرده‌ به تمام دنیا تُف کند

شماره: 21355
Aa Aa

«رژیم نازی» و کشورهای عضو ناتو عامل اصلی آغاز جنگ بوده‌اند و نه روسیه| مفاهیم شرافت، اعتماد، نجابت برای غرب نیست؛ آنها قبل از آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین در حال ارسال سامانه پدافندی بودند.

عضویت روسبه در پیمان استارت نو به حالت تعلیق درآمد؛
غرب عادت کرده‌ به تمام دنیا تُف کند

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنرانی سالانه خود درباره سفر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به کی‌یف گفت:

«رژیم نازی» و کشورهای عضو ناتو عامل اصلی آغاز جنگ بوده‌اند و نه روسیه.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل ار فارس، وی اظهار داشت:

روسیه هر کار مسالمت آمیزی که می‌توانست برای حل معضلات منطقه دونباس انجام داد اما حملات رژیم کی‌یف به مردم دونباس ادامه یافت و جمهوری‌های دونباس از روسیه انتظار داشتند که به کمک آنها برویم.

او با بیان این که کشورهای غربی حتی قبل از آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین در حال ارسال سامانه پدافندی بودند گفت:

روسیه قبل از آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین آماده گفت‌و‌گو با غرب بود و سالیان متمادی پیشنهاد همکاری جمعی بر روی معماری امنیتی مشترک را ارائه داده بود.

پوتین ادامه داد:

مفاهیم شرافت، اعتماد، نجابت برای (غرب) نیست. آنها عادت کرده‌اند به تمام دنیا تف کنند. معلوم شد که با مردم کشورهای خودشان هم به همین شکل رفتار می‌کنند.

او با بیان این که ایالات متحده تنها کشوری است که تعداد زیادی پایگاه نظامی در اقصی نقاط جهان دارد گفت:

اربابان غربی رژیم کی‌یف» در حال سوق دادن اوکراین به سمت عضویت در ناتو بوده‌اند. هدف روسیه ضربه زدن به اوکراینی‌ها نبوده و مردم اوکراین گروگان رژیم کی‌یف هستند. این غرب بود که در گذشته درها را به روی نازیسم در اروپا باز کرد و آنها دارند تلاش می‌کنند که هم اکنون این کار را تکرار کنند. سرایز شدن پول برای جنگ در حال کاهش یافتن نیست و غرب غول را از چراغ جادو خارج کرده است. قدرت‌های غربی مسئول تشدید درگیری‌ها در اوکراین هستند و دنبال آن هستند که یک منازعه محلی را به درگیری جهانی تبدیل کنند.

وی ادامه داد:

به رغم برخی پیش‌بینی‌های غرب درباره فروپاشی اقتصادی روسیه، اقتصاد روسیه ثابت کرده که قوی‌تر از آنچه که آنها در غرب فکر می‌کردند، بوده است.

ولادیمیر پوتین گفت:

روسیه کریدورهای لجستیکی جدید خواهد ساخت، مسیرهای داخلی و خروجی به آسیا را توسعه خواهد داد. دولت توجه ویژه‌ای به کریدور بین‌المللی "شمال-جنوب"، "راه آهن ترانس سیبری"، مسیر بایکال - آمور، مسیر دریای شمال نشان خواهد داد. این امر باعث گسترش و تعمیق همکاری با چین، هند، ایران و سایر کشورهای دوست خواهد شد. مهمترین عنصر حاکمیت اقتصادی، آزادی کارفرمایی و کارآفرینی است. این تجارت خصوصی بود که سازگاری را نشان داد، بنابراین از هر ابتکاری که به نفع کشور باشد باید حمایت شود.

  •  

روسیه عضویت در پیمان استارت نو را به حالت تعلیق درآورد

ولادیمیر پوتین همچنین اعلام کرد این کشور عضویت در پیمان محدودیت تسلیحات هسته‌ای استارت نو را به حالت تعلیق در می‌آورد.

پیمان استارت نو در سال ۲۰۱۰ میان باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده آمریکا و ولادیمیر پوتین با هدف کاهش زرادخانه هسته‌ای دو کشور امضاء شده بود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان