غزه منطقه مرگ شده است | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403 - 10:06

غزه منطقه مرگ شده است

شماره: 24707
Aa Aa

وضعیت انسانی در نوار غزه بسیار غیربشری شده و گرسنگی بیداد می‌کند. بیشتر مناطق نوار غزه ویران شده، تعداد زیادی از فلسطینی‌های ساکن غزه هنوز زیر آوارها هستند یا خبری از آنها نیست و میزان سوءتغذیه حاد به شدت افزایش یافته است.

تدروس آدهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت؛
 غزه منطقه مرگ شده است

تدروس آدهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت:

وضعیت انسانی در نوار غزه بسیار غیربشری شده و گرسنگی بیداد می‌کند.

به گزارش اسپادانا خبر، او اظهار داشت:

بیش از ۲۹ هزار فلسطینی در حملات اسرائیل جان خود را از دست داده‌اند و بیشتر مناطق نوار غزه ویران شده است. تعداد زیادی از فلسطینی‌های ساکن غزه هنوز زیر آوارها هستند یا خبری از آنها نیست. غزه به منطقه مرگ تبدیل شده است. میزان سوءتغذیه حاد از زمان آغاز جنگ غزه به شدت افزایش یافته است (از کمتر از ۱ درصد به بیش از ۱۵ درصد در برخی مناطق) که حتی جان افراد بیشتری را در معرض خطر قرار داده است.

هشدار برنامه جهانی غذا نسبت به وضعیت وخیم انسانی در نوار غزه

همزمان برنامه جهانی غذا (WFP) وابسته به سازمان ملل متحد نیز بار دیگر وضعیت وخیم انسانی در نوار غزه را برجسته کرده و خواستار دسترسی فوری صدها هزار فلسطینی در آستانه قحطی شده است.

این نهاد در بیانیه‌ای اعلام کرده مجبور شده است تحویل کمک‌ها به شمال نوار غزه را تا زمانی که شرایط توزیع امن فراهم شود متوقف کند.

در بیانیه‌ آمده است:

«تصمیم برای قطع تحویل کمک‌ها به شمال غزه ساده گرفته نشده چرا که می‌دانیم وضعیت در آنجا رو به وخامت است و افراد بیشتری در معرض خطر خواهند بود.»

برنامه جهانی غذا اعلام کرده است امنیت برای تحویل کمک‌های غذایی و برای افرادی که آن را دریافت می‌کنند باید تضمین شود.

این نهاد همچنین گفته است وضعیت به ویژه برای کودکان، زنان باردار و مادران جوان در این منطقه بسیار ناگوار است زیرا از هر شش کودک یکی از آنها دچار سوءتغذیه حاد است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان