فساد همه جا هست | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 13 تير 1403 - 7:08

فساد همه جا هست

شماره: 25655
Aa Aa

شعار من «پاک باش و خدمتگزار» است| فساد اصولگرا و اصلاح‌طلب نمی‌شناسد و همه جا هست| در سال ۱۴۰۰ دارایی‌های به یغما رفته شهر را برگرداندیم| برای مبارزه با فساد باید از قوی‌ترین آدم‌ها شروع کرد| دولت من دولت خدمت است.

زاکانی می گوید باید دولت های محلی تشکیل داد؛
فساد همه جا هست

علیرضا زاکانی، نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در برنامه «صف اول» شبکه خبر تصریح کرد:

پاسخگوی هر مسئولیتی که در چهل و پنج سال گذشته داشتم هستم.

به گزارش اسپادانا خبر، او با بیان این که شهید چمران برایم اسطوره بود و هست گفت:

در واحد تخریب و اطلاعات و عملیات جنگ مسئولیت‌های مختلف داشتم و یک ماه بعد از ورود به دانشگاه بعد بسیج دانشگاه را راه‌اندازی کردم. امروز هم به عنوان شهردار تهران افتخار نوکری ۳۳ ماهه مردم تهران را دارم.

او اظهار داشت:

سخت‌ترین کاری که انجام دادم مبارزه با فساد با قوی‌ترین شاخه‌ها و تنه‌های فساد در کشور از دهه ۱۳۸۰ بوده است. معتقدم باید از قوی‌ترین آدم‌ها که برای خودشان حریم تعریف کرده‌اند شروع می‌کردیم. دهها بار برای تحقق حق مردم به دادسرا و بیش از ۷-۸ بار دادگاه رفتم. فساد اصولگرا و اصلاح‌طلب نمی‌شناسد و همه جا هست. یک جا حتما بیشتر است و در جاهای دیگر کمتر است. در جریان انقلاب، انقلابی‌نماها داشتیم و بنده اتفاقا با آنها شروع کردم. در دوره آقای خاتمی در دفتر آقای حداد به بنده گفت می‌دانم اینها از چه جریانی هستد، گفتم بله ولی بنده فساد را جریان نمی‌کنم و کار را از اصولگراها شروع کردم تا اصلاح‌طلبان حساب کار خودشان را بکنند. باید فقط از مردم خجالت کشید و نه از هیچ جریان و گروه دیگری. در مبارزه با فساد هم هیچ راهی نیست مگر از مشارکت مردم استفاده کنیم. اصحاب رسانه‌ها هم نماینده مردم هستند.

نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شعار دولتش را «دولت خدمت» عنوان کرد.

وی گفت:

قوا هر کدام سرجایشان نیستند چون قانون اساسی تاکید دارد دولت ملی و دولت‌های محلی داریم و برای آن ستونی از خدمت در حوزه‌های اقتصادی، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی و سلامت و رفاهی تعیین کرده است. اساس کار دولت ملی هم سیاست‌گذاری، حامی، تسهیل‌گر و ناظر است. این دولت مکمل دولت محلی است هر چند که در حوزه امنیت کار را خودش بر عهده می‌گیرد. دولت‌های محلی شکل نگرفته و دولت ملی فربه شده است. در چارچوب قانون اساسی نیازمند اثرگذاری و بالا بردن ویژگی‌های نخبگی و اشراف بر امور کشور هستیم.

وی ادامه داد:

برخی افراد که در دولت فعلی هستند شایسته هستند و امکان منصوب کردن آنها در دولت بعدی هست. افرادی چون علی‌آبادی، محرابیان، اسماعیلی، منصوری، مرتضوی، لطیفی، خاندوزی و صحرایی که ویژگی دارند را انتخاب می‌کنم تا از ظرفیت‌های عظیم انسانی، دانشی و منابعی را برای رشد کشور و گره‌گشایی از کار مردم استفاده کنم البته بیرون از دولت فعلی هم افراد شایسته و کاردانی هستند که از آنها نیز استفاده خواهم کرد.

زاکانی خاطرنشان کرد:

از ظرفیت‌های داخلی و بین‌المللی برای توسعه کشور استفاده خواهم کرد. اگر مردم در همه امور محور شدند، مردم سالاری دینی محقق خواهد شد.

این نامزد ریاست جمهوری گفت:
خدمتگزاری بدون پاکی نمی‌شود و شعار من «پاک باش و خدمتگزار» است. هرکس می‌خواهد خدمتگزار باشد باید روی صندلی داغ بنشیند. ب

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان