فشار سیاسی را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 12 ارديبهشت 1403 - 4:32

فشار سیاسی را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم

شماره: 23579
Aa Aa

همزمان اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرده که ایران اقدامات لازم را برای بازگشت به تعهدات مرتبط هسته ای خود در چارچوب برجام انجام نداده و در نتیجه خطر اشاعه تسلیحات هسته ای در منطقه بیشتر شده است.

محمد اسلامی خطاب به رافائل گروسی؛
فشار سیاسی را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم

اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران در دیدار با رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی و در حاشیه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین گفت:

فشار سیاسی را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، او در این دیدار ضمن انتقاد از رویکرد کشورهای غربی گفت:

این کشورها با فشارهای سیاسی و توسل به تحریم‌ها سعی دارند از ظرفیت آژانس برای فشار به ایران استفاده کنند.

وی‌ از مدیر کل آژانس خواست که با حفظ بی‌طرفی و حرفه‌ای گری اجازه ندهد که این کشورها از گزارش‌های آژانس به عنوان بهانه برای فشار بر ایران استفاده کنند.

اسلامی تگفت:

فشارهای ظالمانه سیاسی کشورهای غربی علیه ایران بی‌نتیجه بوده و جمهوری اسلامی ایران هرگونه فشار سیاسی را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.

  •  

بيانيه اتحادیه اروپا در کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین

ما متاسفیم که ایران اقدامات لازم را برای بازگشت به تعهدات مرتبط هسته ای خود در چارچوب برجام انجام نداده و در نتیجه خطر اشاعه تسلیحات هسته ای در منطقه بیشتر شده است. اتحادیه اروپا از ایران می خواهد که به طور جدی و پایدار با آژانس در راستای اجرای تعهدات مندرج در بیانیه مشترک مارس ۲۰۲۳ همکاری کند. ایران باید به طور کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بدون تأخیر بیشتر، برای حل و فصل همه مسائل پادمانی باقی‌مانده، مطابق با تعهدات الزام‌آور قانونی خود تحت توافقنامه پادمان جامع همکاری کند. ما اقدام یکجانبه و نامتناسب ایران برای لغو انتصاب بازرسان با تجربه آژانس را به شدت محکوم می کنیم. ما همچنین نگران تأثیر این تصمیم بر نظارت آژانس بر برجام هستیم. اتحادیه اروپا از ایران می‌خواهد که مسیر خود را در این باره تغییر دهد. اتحادیه اروپا به سرمایه‌گذاری سیاسی برای تضمین عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای ادامه خواهد داد و برای این منظور، همچنان به برجام متعهد است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان