قبل و بعد از عملیات وعده صادق به آمریکا پیام دادیم | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 12 ارديبهشت 1403 - 2:34

قبل و بعد از عملیات وعده صادق به آمریکا پیام دادیم

شماره: 25191
Aa Aa

امیرعبداللهیان گفته تبادل پیامها از کانال سوئیس و مجاری رسمی دیپلماتیک با هدف درک درست از اقدام ایران و جلوگیری از توسعه تنش انجام شده است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نیویورک؛
قبل و بعد از عملیات وعده صادق به آمریکا پیام دادیم

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چهار روز پس از عملیات نظامی تنبیهی «وعده صادق» در پاسخ به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق سوریه برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین وارد نیویورک شد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از وزارت امور خارجه، امیرعبداللهیان با استقبال امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل وارد فرودگاه جان اف کندی نیویورک شد.

این نخستین سفر وزیر خارجه ایران در سال جدید شمسی به نیویورک، مقر اصلی سازمان ملل متحد و سومین سفر پس از آغاز جنگ اسرائیل در غزه است.

او در بدو ورود به نیویورک گفت:

از زمانی که در ایران تصمیم گرفته شد در چارچوب حقوق بین‌الملل و دفاع مشروع پاسخ لازم به رژیم اسرائیل داده شود ما آمریکا را مطلع کردیم. به آمریکایی‌ها به صراحت گفتیم که تصمیم در شورای عالی امنیت ملی به ریاست رئیس جمهور کشورم برای پاسخ به رژیم (اسرائیل) قطعی است و پیام هایی هم قبل از عملیات تبادل شد و هم بعد از اینکه اقدام (عملیات وعده صادق) انجام شد. ساعت تقریبا ٢ و نیم بامداد یکشنبه هفته جاری پیام دیگری را به آمریکا از مجاری دیپلماتیک ارسال کردیم و سعى كرديم به صراحت به آمریکا بگوییم ما به دنبال توسعه تنش در منطقه نیستیم. قبل از عملیات به طرف آمریکایی  گفتیم ما پایگاهها و منافع آمریکا را در منطقه هدف قرار نخواهیم داد مگر در شرایطی که آمریکا بخواهد اقدامی در حمایت از رژیم صهیونیستی انجام دهد.

او گفت که تبادل پیامها به ویژه از کانال سوئیس و مجاری رسمی دیپلماتیک با هدف درک درست از اقدام ایران و جلوگیری از توسعه تنش در منطقه انجام شده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان