قدرت آسیایی و قدرت جهان اسلام درحال ظهور است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 19:37

قدرت آسیایی و قدرت جهان اسلام درحال ظهور است

شماره: 18968
Aa Aa

قدرت فکری و سیاسی ما از ایران فراتر رفته و مردم برخی از کشورهای اسلامی عکس امام(ره) و رهبری را در منازل خود نصب کرده اند و به ایشان علاقمندند.

انقلاب، معرفی کننده اسلام ناب محمدی در جهان بود؛
قدرت آسیایی و قدرت جهان اسلام درحال ظهور است

رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا و رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در جمع فرماندهان و پاسداران سپاه علی بن ابیطالب(ع) استان قم گفت:

صحنه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی کشورهای منطقه غرب آسیا درحال تغییر و تحول است و ایران باید در این تغییرات کنشگر فعال باشد نه منفعل.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، وی گفت:

آمریکا طی 30 سال گذشته به دنبال شکل‌گیری قدرت هژمون تک قطبی در جهان بود اما با شکست مواجه شد. دلایل شکست آمریکا و ناتو را در فرار از افغانستان و خروج از عراق و سوریه که به زودی اتفاق خواهد افتاد می توان مشاهده کرد. آمریکا و متحدانش طی 30 سال اخیر یعنی بعد از حمله به کویت در سال 1991 برای بیرون کردن نیروهای اشغالگر صدام از این کشور تا کنون در سال 2022 چند تریلیون دلار هزینه کرده و بیش از 30 هزار کشته و زخمی دادند البته هزینه های آزادی کویت را از دولت این کشور گرفته و تا دلار آخر را هم خواهد گرفت لیکن نتیجه این شد که طی این سال‌ها چین و روسیه در برابر آمریکا قدرت خود را افزایش دادند.

وی با بیان اینکه فرار آمریکایی‌ها از افغانستان و واکنش منفعلانه آن‌ها نسبت به حمله روسیه به اوکراین نشان از افول قدرت آمریکا دارد گفت:

قدرت سیاسی، اقتصادی و تاثیرگذاری آمریکا در مسائل جهانی کاهش یافته و شکاف میان ترامپ و بایدن هنوز در درون آمریکا وجود دارد و این شکاف عمیق در درون جامعه آمریکا زنده و فعال است و احتمالا در انتخابات آینده آمریکا خودش را نشان خواهد داد.

صفوی با تاکید بر اینکه فرایند قدرت از غرب به سمت شرق جهان به آرامی درحال حرکت بوده و مبنای آن اقتصاد و فرهنگ و تکنولوژی های جدید است گفت:

توسعه روابط همه‌جانبه ایران با روسیه، چین و هند می تواند در قالب سازمان همکاری شانگهای یک قدرت آسیایی یا اوراسیایی را شکل بدهد و چشم انداز جدیدی از شکل گیری چند قطبی سازی جهان را عملا به وجود آورد. قدرت آسیایی و قدرت جهان اسلام درحال ظهور است و ایران در هر دو قدرت جایگاه مهمی دارد.

صفوی با بیان اینکه استراتژی نگاه به شرق منافاتی با شعار نه شرقی نه غربی ندارد گفت:

سیاست نگاه به شرق به معنای کنار گذاشتن شعار «نه شرقی نه غربی» نیست بلکه مفهوم این شعار این است که در بخش ایدئولوژی و اقتصادی از تفکر کمونیستی لائیک، فرهنگ لیبرالیسم، کاپیتالیسم و فرهنگ سوسیالیستی پیروی نمی کنیم و جمهوری اسلامی ایران دارای یک سیاست خارجی مستقل، یک فرهنگ اسلامی و انقلابی و یک راهبرد اقتصادی خاص است.

وی از انقلاب اسلامی به‌عنوان معرفی کننده اسلام ناب محمدی در جهان نام برد:

نگاه مسلمانان جهان به انقلاب اسلامی و رهبری این انقلاب است؛ حکومتی که توانسته مقابل آمریکا ایستادگی و داعش را سرنگون کند و قدرت فکری و سیاسی ما از ایران فراتر رفته است. مردم برخی از کشورهای اسلامی عکس حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری را در منازل خود نصب کرده اند و به ایشان علاقمندند.

وی گفت:

سپاه پاسداران باید راهبرد و تهدید دشمن را بفهمد و سپاه و نیروهای مسلح بایستی خود را برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن آماده کنند.

صفوی با بیان اینکه فضای مجازی و رسانه یک قدرت است ادامه داد:

در کار نهضت خاطره گویی از ظرفیت فضای مجازی استفاده کنید. وقتی شما در یک برنامه صحبت می کنید چندصد نفر آدم می بینند و می شنوند اما در فضای مجازی آن صحبت را میلیون ها نفر دنبال می کنند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان