قم بین المللی‌ترین شهر جهان اسلام است | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403 - 17:35

قم بین المللی‌ترین شهر جهان اسلام است

شماره: 22692
Aa Aa

ده‌ها هزار طلبه از ۱۳۰ کشور جهان نیز همراه با خانواده در این شهر زندگی می‌کنند؛ کدام شهر جهان این ویژگی را دارد؟ نگاه ویژه به قم نگاه ویژه به همه جهان است.

علیرضا اعرافی، مدیرحوزه‌های علمیه؛
قم بین المللی‌ترین شهر جهان اسلام است

علیرضا اعرافی، مدیرحوزه‌های علمیه در دیدار فرمانده انتظامی استان قم اظهار کرد:

خدمت در قم یک خدمت بسیار متفاوت با سایر نقاط کشور است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از حوزه، وی اضافه کرد:

قم خاستگاه انقلاب و بین المللی‌ترین شهر نه تنها در ایران اسلامی بلکه در جهان اسلام است به طوری که ده‌ها هزار نفر طلاب ایرانی از سراسر کشور و غیرایرانی از سراسر دنیا همراه با خانواده در این شهر زندگی می‌کنند. نگاه ویژه به قم در واقع نگاه ویژه به ایران اسلامی و جامعه بین المللی و همه جهان است. نگاه ملی و فراملی از این جهت که هم اکنون بیش از ۳۰۰ هزار طلبه ایرانی از دورترین نقاط کشور همراه با خانواده در قم مشغول فراگیری علوم و معارف اسلامی هستند و ده‌ها هزار طلبه از قریب به ۱۳۰ کشور جهان همراه با خانواده در این شهر که خاستگاه انقلاب اسلامی است، زندگی می‌کنند. کدام شهر ایران و جهان چنین ویژگی دارد؟

وی همچنین گفت:

ما به عنوان حوزه علمیه آمادگی داریم همچون گذشته در عرصه‌های مختلف علمی، دانشی، تبلیغی، بصیرتی و معرفتی در کنار نیروی انتظامی باشیم. مسئولان و دست اندرکاران کشور نیز باید نسبت به معیشت نیرو‌های نظامی و انتظامی همچنین فرهنگیان نگاه ویژه‌ای داشته باشند چرا که تأمین زندگی این قشر زحمت کش، آثار و برکات ارزشمندی به همراه خواهد داشت.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان