لایحه اخراج پناهجویان از بریتانیا به تصویب رسید | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 15 ارديبهشت 1403 - 1:44

لایحه اخراج پناهجویان از بریتانیا به تصویب رسید

شماره: 25248
Aa Aa

به موجب این لایجه دولت بریتانیا این اجازه را دارد تا پناهجویانی که به صورت غیرقانونی وارد این کشور می‌شوند را اخراج و به رواندا منتقل کند.

پارلمان بریتانیا لایحه‌ی بحث برانگیز را امضا کرد؛
لایحه اخراج پناهجویان از بریتانیا به تصویب رسید

پارلمان بریتانیا لایحه‌ی بحث برانگیز مربوط به اخراج پناهجویان از بریتانیا را امضا کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، به موجب این لایجه دولت بریتانیا این اجازه را دارد تا پناهجویانی که به صورت غیرقانونی وارد این کشور می‌شوند را اخراج و به رواندا منتقل کند.

ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا در راستای تصویب این لایحه قانونی اعلام کرده است که پروازهای اخراج مهاجران این کشور از ماه ژوئیه آغاز می‌شود. 

سوناک به همراه اعضای حزب محافظه‌کار قصد دارد تا به وزرا و قانونگذاران در مورد رسیدگی به درخواست‌های پناهندگی این اختیار را بدهند تا بخش‌هایی از قوانین بین‌المللی و داخلی حقوق بشر را جهت دور زدن حکم دادگاه عالی بریتانیا مبنی بر غیرقانونی بودن ارسال مهاجران با بلیط یک طرفه به کیگالی، پایتخت رواندا را نادیده بگیرند. 

در عین حال موسسات خیریه بریتانیا ضمن مخالفت با این طرح عنوان کرده‌اند که اجرای آن غیرممکن بوده و کمک چندانی به کاهش حجم درخواست‌های پناهندگی در این کشور نمی‌کند.

مقامات سازمان ملل از بریتانیا خواستند مهاجران را به رواندا نفرستد

دو مقام ارشد سازمان ملل متحد امروز سه‌شنبه از بریتانیا خواستند تا در طرح خود برای انتقال پناهجویان به رواندا تجدید نظر کند و هشدار دادند که این اقدام تأثیر مضری بر حقوق بشر و حمایت از پناهندگان خواهد داشت.

فیلیپو گراندی، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و ولکر ترک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای مشترک از بریتانیا خواستند تا در عوض اقدامات عملی برای رسیدگی به جریان‌های غیرقانونی مهاجران و پناهندگان اتخاذ کند.

گراندی گفت:

قانون جدید گامی از سنت دیرینه بریتانیا در ارائه پناهگاه به نیازمندان عبور کرده و بر خلاف کنوانسیون پناهندگان است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان