لایحه حجاب جوابگوی نیاز‌های جامعه نیست | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 15 ارديبهشت 1403 - 4:15

لایحه حجاب جوابگوی نیاز‌های جامعه نیست

شماره: 22791
Aa Aa

در حال حاضر قانون حجاب در ایران وجود دارد و کسی نمی‌تواند از بار مسئولیت‌های خود به این بهانه که قانون جدید حجاب در حال بررسی است شانه خالی کند.

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی؛
لایحه حجاب جوابگوی نیاز‌های جامعه نیست

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در نهمین همایش سراسری مدیران هیئت‌های جوانان عاشورایی هیئت رزمندگان اسلام با اشاره به فرایند بررسی لایحه عفاف و حجاب در مجلس اظهار داشت:

در حال حاضر قانون حجاب در کشور وجود دارد و کسی نمی‌تواند از بار وظایف و مسئولیت‌های خود به این بهانه که قانون جدید حجاب در حال بررسی است شانه خالی کند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، او افزود:

لایحه پیشنهادی عفاف و حجاب در عمل لایحه جرم‌انگاری بود اما ما در مجلس معتقدیم علاوه بر اینکه هنجارشکنی در مورد حجاب باید جرم‌انگاری شود در عین حال موضوعات فرهنگی و هویتی نیز باید پیگیری شود. 

وی با اشاره به مسئول بودن 32 دستگاه و نهاد در موضوع حجاب گفت:

31 دستگاه که تکالیف قانونی ایجابی در مورد حجاب دارند در این مورد کم کاری کرده اند اما در عین حال از دیگران مطالبه‌گری می‌کنند. مجلس لایحه پیشنهادی عفاف و حجاب را جوابگوی نیاز‌های جامعه نمی‌داند و به همین دلیل به صورت شبانه روزی روی این موضوع کار می‌کند. 

قالیباف از افزایش ماده‌های قانونی لایحه عفاف و حجاب به 60 ماده خبر داد و گفت:

این لایحه فعلاً در کمیسیون‌های تخصصی در حال بررسی است اما امیدواریم ظرف دو ماه آینده به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

او با اشاره به مشکلات اقتصادی نیز گفت:

مشکل ما در اقتصاد این است که سررشته کار را از مردم گرفته‌ایم. ما همیشه در حال نبرد با دشمنان هستیم و هرگز نباید از این موضوع غافل شویم. امروز میدان مبارزه و دشمنی‌ها بسیار فراتر از جنگ سخت است و ما در عرصه‌های بسیار وسیع‌تری همچون اقتصاد و فرهنگ در حال مبارزه با دشمنان هستیم و همواره باید این موضوع را در نظر داشته باشیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان