ماهواره خیام دارای قابلیت های چشمگیر جاسوسی است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 28 ارديبهشت 1403 - 12:10

ماهواره خیام دارای قابلیت های چشمگیر جاسوسی است

شماره: 19069
Aa Aa

همکاری رو به رشد روسیه با ایران خطری بزرگ برای جامعه بین‌المللی بوده و کل جهان باید تعمیق اتحاد روسیه با ایران را یک تهدید عمیق در نظر بگیرند.

یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا مدعی شد؛
ماهواره خیام دارای قابلیت های چشمگیر جاسوسی است

وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا به پرتاب ماهواره خیام توسط ماهواره‌بر سایوز از پایگاه فضایی «بایکونور» واکنش نشان داد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا گفت که همکاری رو به رشد روسیه با ایران یک خطر بزرگ برای جامعه بین‌المللی محسوب می‌شود.

یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که ایالات متحده از اقدام روسیه در پرتاب «یک ماهواره با قابلیت چشمگیر جاسوسی از جانب ایران آگاه است. تعمیق اتحاد روسیه با ایران چیزی است که کل جهان باید آن را ببینند و آن را بعنوان یک تهدید عمیق در نظر بگیرند».

بنابراعلام سازمان فضایی ایران، مراحل اولیه پرتاب با موفقیت سپری شده و ماهواره در حال انتقال با بلوک انتقال مداری به مدار نهایی خود یعنی مدار ۵۰۰ کیلومتر است.

«یوری بوریسوف» رئیس سازمان فضایی فدرال روسیه (روسکوسموس) نیز پرتاب ماهواره خیام را «یک رویداد مهم در همکاری دوجانبه ایران و روسیه توصیف کرد که راه را برای اجرای پروژه‌های مشترک جدید هموار می‌کند».

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان