ما کلی امکانات و راه دررو داریم | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 6 شهريور 1403 - 22:51

ما کلی امکانات و راه دررو داریم

شماره: 26171
Aa Aa

نیامدیم که بر مردم حکومت کنیم| سفارتخانه ها باید با نمایندگان و تاجران ما عجین باشند. ما تحریم‌پذیر نیستیم؛ کلی امکانات و راه دررو داریم و فقط باید بدانیم از آن‌ها چطور استفاده کنیم| ما می‌خواهیم با دنیا صلح کنیم اما با ظالم دشمنیم.

مسعود پزشکیان رئيس جمهور اسلامی ایران؛
ما کلی امکانات و راه دررو داریم

مسعود پزشکیان رئيس جمهور اسلامی ایران در مراسم معارفه وزير امور خارجه اظهار داشت:

باید برای استان‌ها نقشه عملیاتی داشته باشیم و بدانیم که چه برنامه‌ای برای هر استان داریم و مطابق آن به استانداران برنامه بدهیم.

به گزارش اسپادانا خبر، وی گفت:

برای ارتباط با کشورها همسایه هم چنین نقشه‌ای لازم داریم. همه ما در هر جایگاهی که هستیم باید یک حرف بزنیم. ارتباطات می‌تواند ما را ارتقا دهد؛ اگر بخواهیم رشد کنیم و از دنیا عقب نمانیم باید هر نوآوری و خلاقیتی که اتفاق می‌افتد را در کشور نهادینه کنیم. ببینیم و تجربه‌های شکست خورده را دوباره اجرا نکنیم و تجربه‌های خوب را پیاده کنیم. این کار سفارتخانه‌های ماست. توصیه بر این است که ببینید و تجربه‌های شکست خورده را دوباره اجرا نکنیم.

او ادامه داد:

سفارتخانه ها باید با نمایندگان و تاجران ما عجین باشند. نماینده و تاجر ما کار خود را خواهد دانست و سفیر نیز می‌داند که در این ماموریت چه چیزی باید بدهد و چه چیز بستاند. باید بتوانیم روابط با كشورها را برقرار کنیم و در این صورت تحریم‌پذیر نخواهیم بود.

پزشکیان با بیان این که ما تحریم‌پذیر نیستیم گفت:

ما کلی امکانات و راه دررو داریم و فقط باید بدانیم از آن‌ها چطور استفاده کنیم. اروپایی‌ها مرزهای خود را به روی هم باز کردند و پول‌هایشان را یکسان کردند بعد ما مسلمانان روی هم دیوار می‌کشیم. من نمی‌دانم ما کِی می‌توانیم به این مرحله برسیم.

او اظهار داشت:

ما می‌خواهیم با دنیا صلح کنیم اما با ظالم دشمنیم. هر آدمی جنایات وحشیانۀ صهیونیست‌ها را ببیند دلش به درد می‌آید آن‌وقت مدعیان دموکراسی و حقوق بشر به جنایت‌کاران کمک می‌کنند. من شرمم می‌آید این‌ها چگونه اسم خود را انسان گذاشتند و صهیونیست‌ها را تشویق می‌کنند.

پزشکیان گفت:

از نظر من غیرکارشناس اگر ما با همین کشورهای همسایه ارتباط صمیمی برقرار کنیم تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند با ما کاری کند.

او با بیان این که ما نوکر و خدمتگزار مردم هستیم ادامه داد:
اگر وفاق و وحدت و انسجام داخلی را افزایش دهیم شکنندگی ما در مقابل تحریم‌ها و تهدیدها کاهش می‌یابد. امیدوارم خدا کمک کند که شرمنده مردم عزیز کشورمان نباشیم، مردم به ما امید بسته‌اند. نیامدیم که بر مردم حکومت کنیم و به دنبال این هستیم که در عمل نشان دهیم خدمتگزار مردم هستیم. اگر نتوانستیم کاری را انجام دهیم صادقانه خواهیم گفت که به این دلایل نشد اما باید با تمام وجود نشان دهیم که در خدمت مردم هستیم.

او همچنین گفت:

نماینده‌های مجلس در قالب گروه‌های دوستی می‌روند کشورها را می‌گردند و بدون انجام کاری برمی‌گردند. زمانی که نماینده بودیم ما را به‌عنوان گروه دوستی به کشورهای مختلف می‌فرستادند. ما به فرستنده می‌رفتیم می‌گفتیم شما از ما می‌خواهید چه بگوییم، خداوکیلی به ما چیزی نمی‌گفتند.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان