مجلس شورای اسلامی پیام‌رسان‌های خارجی را مسدود می کند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 15 ارديبهشت 1403 - 5:45

مجلس شورای اسلامی پیام‌رسان‌های خارجی را مسدود می کند

شماره: 11031
Aa Aa

طرح نمایندگان مجلس شامل ایجاد یک نهاد مرکزی است که آن را هیات ساماندهی نامیده‌اند و تازه‌ترین تلاش برای ایجاد حاکمیت دولتی بر اینترنت است.

طرح جدید ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی منشر شد؛
مجلس شورای اسلامی پیام‌رسان‌های خارجی را مسدود می کند

نسخه جدید طرح « ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی » منتشر شد.

در صورت تصویب این طرح که گروهی از نمایندگان مجلس شواری اسلامی آن را پیشنهاد داده‌اند احتمالا همه پیام‌رسان‌های خارجی مسدود می‌شوند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از آی تی ایران، طرح مجلس تازه‌ترین تلاش برای ایجاد حاکمیت دولتی بر اینترنت و پیام‌رسان‌های ‌اینترنتی است.

طرح نمایندگان مجلس شامل ایجاد یک نهاد مرکزی است که آن را « هیات ساماندهی » نامیده‌اند. متشکل از رییس مرکز فضای مجازی، نماینده وزارتخانه‌های ارتباطات، ارشاد، اطلاعات ، دادستانی کل کشور، کمیسیون فرهنگی ، صدا وسیما ، اطلاعات سپاه، سازمان تبلیغات، نیروی انتظامی و سازمان پدافند غیر عامل است.

در ماده چهار این طرح آمده که وظیفه هیات ساماندهی پیام رسان‌ها دادن مجوز،  پایش و نظارت بر عملکرد آنها و رسیدگی به شکایات و حتی حمایت از آن‌هاست.

نمایندگان مجلس محل تامین بودجه این هیات را که دارای اختیارات اجرایی است به عنوان زیرمجموعه‌ای از مرکز ملی فضای مجازی در نظر گرفته‌اند و در تبصره 3 آن تاکید کرده‌اند که در صورت تداخل و تعارض بین هیات ساماندهی و نظارت با دیگر نهادهای تنظیم‌گر ذیربرط نظر این هیات صائب است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان