محمدجواد ظریف با پاپ فرانسیس دیدار کرد | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403 - 1:12

محمدجواد ظریف با پاپ فرانسیس دیدار کرد

شماره: 13518
Aa Aa

در این دیدار در مورد شرایط بین المللی، وضعیت تحریم ها، اخلاق در جامعه جهانی و اهمیت حمایت از کانون خانواده و وضعیت فلسطین گفت وگو شده است.

پس تز دیدار با وزیر امورخارجه ایتالیا؛
محمدجواد ظریف با پاپ فرانسیس دیدار کرد

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در رم با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، محمد جواد ظریف قبل از دیدار با پاپ فرانسیس با لویی جی دی مایو، وزیر امورخارجه و همکاری‌های بین‌المللی ایتالیا دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

ظریف با ارائه تصویری از شرایط ناشی از تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه آمریکا علیه مردم ایران بویژه در حوزه دارو و واکسن از مواضع سازنده پاپ در قبال این تحریم‌ها قدردانی کرد.

او ضمن تشریح شرایط سخت تحمیلی بر مردم فلسطین از ادیان مختلف از مواضع رهبر کاتولیک‌های جهان در این خصوص نیز تشکر کرده است.

ظریف در هنگام اهدا هدیه به پاپ گفت:

 ایرانی‌ها صبر زیاد دارند.

وزیر امور خارجه به پاپ، قابی قلم‌کاری شده تقدیم کرد و پاپ نیز هدایایی به رسم یادبود به ظریف هدیه داده است.

محمدجواد ظریف بعد از دیدار با پاپ فرانسیس، نخست وزیر و وزیر امور خارجه واتیکان در توئیتر نوشته است:

در این دیدار در مورد شرایط بین المللی، وضعیت تحریم ها، بحث اخلاق در جامعه جهانی و اهمیت حمایت از کانون خانواده و وضعیت فلسطین گفت وگو کردیم. بعد از دیدار با پاپ با نخست وزیر و وزیر امور خارجه واتیکان نیز دیدار داشتیم و در این دیدارها در مورد روابط ایران و واتیکان رایزنی و گفت وگو کردیم. این دیدارها دیدارهای مهم و خوبی بود به خصوص در شرایط کنونی که مردم فلسطین در وضعیت تاسف باری هستند و وضعیت تحریم ها بر مردم لبنان اثر بسیار بدی گذاشته است و کلیسای کاتولیک نسبت به شرایط لبنان حساس است، گفت وگوهای خوبی صورت گرفت.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان