مردم از نظام گله‌ای ندارند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 15 ارديبهشت 1403 - 17:59

مردم از نظام گله‌ای ندارند

شماره: 24390
Aa Aa

یک جریان به راه افتاده که افراد می‌گویند «ایستادهایم اما گله‌مندیم». گله‌مند از چه؟ گلایه از افراد، از جریان‌ها و از روش‌ها است. مردم از نظام گله‌ای ندارند. مردم به خاطر مشکلات معیشتی، مشارکت خود در انتخابات را کاهش نمی‌دهند.

سید احمد علم‌الهدی در همایش سراسری رسانه و انتخابات؛
مردم از نظام گله‌ای ندارند

سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در همایش سراسری رسانه و انتخابات اظهار داشت:

مجلس شورای اسلامی اگر در صدر جریان مدیریتی جامعه نباشد حتماً و قطعاً در زمره شاخص‌ترین و تأثیرگذارترین نهاد‌های کشور است.

به گزارش اسپادانا خبر، او خاطرنشان کرد:

در حال حاضر هر کس بخواهد به جریان مقاومت، استکبارستیزی و جریان حق کمک کند باید در انتخابات شرکت کند و مشارکت مردم را افزایش دهد. مشارکت در انتخابات به‌منزله تأمین اسباب حمایت از کودکی است که در غزه و کرمان به شهادت می‌رسد و قربانی می‌شود زیرا همان دشمنی که آن‌ جا از بمب علیه مردم استفاده کرد همان دشمنی است که می‌خواهد مشارکت مردم را در انتخابات تضعیف کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد:

در این دوره هم اصل حرف دشمن و تلاش محوری او آن است که مردم به دلیل مشکلات معیشتی در انتخابات شرکت نمی‌کنند. بعضی جریان‌های سیاسی معلوم‌‎‌الحال هم بر این آتش می‌دمند و متأسفانه برخی رسانه‎‌های خودی نیز ناخواسته با همین نظریه هم‌ ‎صدا شده‌اند. همه این‌ها نیز در حالی است که تجربه ما خلاف این مسأله را ثابت می‌کند. همان‌طور که در انتخابات مجلس پنجم رقم خورد و در شرایطی شاهد یکی از پرشورترین انتخابات‎‌های تاریخ انقلاب بودیم که تورم وقت کشور از 50 درصد فراتر می‌رفت و در جریان احراز صلاحیت‌ها نیز بیش از 50 درصد نامزد‌ها رد صلاحیت شده بودند. یک جریان اخیراً به راه افتاده که افراد می‌گویند «ایستاده‎ایم اما گله‌‎مندیم». گله‌مند از چه؟ ببینید برادران، گاهی اوقات ریشه بعضی حرف‌ها که واکاوی شود می‌بینیم دشمن آن را به جامعه تزریق می‌کند. موضوعی که باعث می‌شود مردم گله‌‎‌مند باشند، گلایه از افراد، از جریان‌ها و از روش‌ها است. مردم از نظام گله‌‎ای ندارند. رهبری که ستون خیمه نظام است به‌عنوان همین جایگاه مورد توجه مردم قرار می‌گیرد. اینکه محور اقتدار نظام است و مردم چون حامی نظام هستند از رهبری حمایت می‌کنند.

امام جمعه مشهد با تأکید بر اینکه مشکلات معیشتی مانع از مشارکت مردم در انتخابات نخواهد شد گفت:

حقیقت هم این است که مردم به خاطر مشکلات معیشتی مشارکت خود در انتخابات را کاهش نمی‌دهند. از عزیزان شورا‌های نظارت می‌خواهم که تنگ ‎نظری و سختگیری را کنار بگذارند. شور انتخاباتی به این است که انقباضی به وجود نیاید و اگر چه ضرورت برخورد با تحرکات غیرقانونی همیشه وجود دارد اما دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با مشرب وسیع‌‎‌تر و دست بازتر با مسائل مواجه شوند تا جریان‌هایی که کاندید دارند خود را در تنگنا و مضیقه نبینند و احساس فشار نکنند. مردم ما پس از 45 سال این‌قدر بلوغ و بصیرت سیاسی دارند که خودشان بدانند باید چه کسی را انتخاب کنند لازم نیست ما بیاییم به مردم املا کنیم به چه کسی رأی بدهند. مردم قیم نمی‌خواهند و گمراه هم نیستند. خودشان همه‌چیز را می‌دانند و انتخابشان را انجام می‌دهند.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان