مردم به خاطر اعتماد ۴۵ ساله به ولی فقیه در زندگی موفق شده اند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 11:17

مردم به خاطر اعتماد ۴۵ ساله به ولی فقیه در زندگی موفق شده اند

شماره: 23997
Aa Aa

پس از رحلت رسول خدا (ص) تمدن اسلامی دو بار زمینه ظهور و شکوفایی داشته؛ یکی در زمان حکومت عدل علوی و دیگری در دوران انقلاب اسلامی.

محمدباقر فرزانه در خطبه‌های نماز جمعه مشهد؛
مردم به خاطر اعتماد ۴۵ ساله به ولی فقیه در زندگی موفق شده اند

محمدباقر فرزانه در خطبه‌های نماز جمعه مشهد اظهار کرد:

پس از رحلت رسول خدا (ص) تمدن اسلامی دو بار زمینه ظهور و شکوفایی داشته است؛ یکی در زمان حکومت عدل علوی و دیگری در دوران انقلاب اسلامی و طلوع و ظهور به این معنا که امت، رهبر الهی خود را کشف کرده، با او ارتباط ولایتمدارانه برقرار کرده و او را الگوی عمل قرار می‌دهد.

به گزارش اسپادانا خبر، او افزود:

بعد از دوران امیرالمؤمنین (ع) همه‌چیز برای اسلام تغییر کرد تا اینکه ۲۲ بهمن فرارسید و ارتباط ولایی امت با ولایت دوباره برقرار شد. من خوب به یاد دارم که سال ۱۳۵۳ در زندان اوین همه سران انقلاب اسلامی یا در زندان بودند یا تبعید شده بودند یا در جریان شکنجه‌های زندان و مبارزات خیابانی به شهادت رسیده بودند. با این حال هیچ‌کس حتی زیر شکنجه دژخیمان پهلوی دست از علاقه به امام برنمی‌داشت و این در معنای تام و تمام شکوفایی ایمانی است.

وی ادامه داد:

به ملت ایران نگاه کنید ۴۵ سال است دست در دست ولی فقیه زمانش دارد و دنیا نگاه می‌کند به شکست‌ناپذیری این مردم که در برابر هر توطئه‌ای ایستاده‌اند و پا پس نمی‌کشند. مردم به خاطر اعتماد ۴۵ ساله به ولی فقیه موفق در زندگی موفق شده اند. این مظهر طلوع یک تمدن است با این حال جامعه الهی تضمین بقا ندارد و اگر نخبگان و خواص به انگیزه‌های مادی به دنبال اهداف غیرالهی رفتند، اگر مردم به طمع مال‎ ندوزی کار کردند، اگر داشته‌های جامعه به افراد فاسد تعلق گرفت، اگر اختلاف طبقاتی زیاد شد و اگر با توجیه بی‌عدالتی محرومان جامعه فراموش شدند و موردتحقیر و غفلت قرار گرفتند جامعه در مسیر سرکوب معروف و گسترده ‎شدن منکر گام خواهد برداشت و اینجاست که جوامعی شکل می‌گیرد که در آن ۳۰ هزار نفر برای به شهادت رساندن امام معصوم، شمشیر به دست می‌گیرند. برای جامعه الهی فرض است که طرفدار مظلوم و دشمن ظالم باشد به همین دلیل است که آزادی قدس شریف و نابودی رژیم صهیونیستی به‌عنوان دو هدف متناظر و همسو، به مطلوب و آرمان ملت ما تبدیل می‌شود و حتی با اینکه آمریکا بر خط سیاسی کشور‌های عربی مسلط شده اما مردم ایران اقامه کننده عدالت و آزادی در منطقه باشند.

فرزانه با بیان اینکه ترس از ایران، روسیه و چین به همراه تسلط بر منطقه و غارت ثروت ملت‌ها، سه راهبرد اصلی آمریکایی‌ها برای دخالت در امور ملت‌های مسلمان و دفاع از اسرائیل محسوب می‌شود گفت:

آن‌ها می‌خواستند این بار کار مقاومت اسلامی در فلسطین را یکسره کنند اما اکنون در باتلاقی گرفتار شده‌اند که ذهن ملت‌ها علیه آن‌ها شکل گرفته و منسجم شده است. آل سعود دیگر آل سعود قبلی نخواهد شد. هیچ ملتی در جهان از نسل‌کشی امروز غافل نیست و رژیم صهیونیستی هم هرگز نمی‌تواند نقاب مظلومیت به چهره بزند و فلسطین را به‌عنوان آغازگر جنگ محکوم کند. نصر الهی مشمول ملتی است که دل به دریای خطرات و مشکلات بزند. دریا شکافته نشد مگر اینکه قوم موسی (ع) به فرمان الهی اعتماد کردند و وارد نیل شدند و آتش گلستان نشد مگر اینکه ابراهیم نبی (ع) وارد آتش شد. این ثمره اعتماد به وعده صدق پروردگار است و به‌زودی نصرت آشکار خدا شامل حال ملت‌های مظلوم ما و فلسطین خواهد شد زیرا امام (ره) نیز باور داشت که پیروزی با ماست؛ زمانی که دشمن به اوج توحش و دوست به اوج مقاومت برسد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان