مردم همه انسان‌های جامعه هستند | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 26 تير 1403 - 2:53

مردم همه انسان‌های جامعه هستند

شماره: 25897
Aa Aa

حق و حقوق انسان‌ها باید داده شود. هرکسی که با ما نیست هم از مردم است و باید حقوق همه مردم را رعایت کرد. با این مردم باید با عطوفت و مهربانی برخورد کرد. امام حسین (ع) برای برپایی حق قیام کرد و امر به معروف که برای اجرای همان حق است.

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری منتخب؛
مردم همه انسان‌های جامعه هستند

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری منتخب در مراسم شب عاشورا در حرم امام راحل گفت:

اگر ما مدیران و مسئولان و کسانی که مدعی هستند به حق عمل کنند و به عدالت رفتار کنند مگر می‌شود مردم از ما ناراضی باشند؟

به گزارش اسپادانا خبر، او با بیان اینکه فلسفه کتاب خدا و پیامبران برای برپایی حق است اظهار کرد:

میدان حق بسیار وسیع است. حق و حقوق انسان‌ها باید داده شود و اگر حق و عدالت در جامعه پیاده نشود دعوا و مرافعه و اختلافات در جامعه به وجود می‌آید. امام حسین (ع) برای برپایی حق قیام کرد و امر به معروف که برای اجرای همان حق است. اگر ما حق را بین مردم، جوامع و قومیت‌ها پیاده نکنیم گریه کردن ما برای امام حسین (ع) فقط یک گریه کردن صرف است‌. اگر ما حق مردم را نادیده بگیریم و به هوای نفس گوش دهیم و حق را به جریان خودمان، گروهمان، قومیت‌مان و نزدیکان‌مان بدهیم این همان لحظه‌ای است که عمل به حق را کنار گذاشته‌ایم. این هوای نفس است که نمی‌گذارد ما انصاف را رعایت کنیم و حق مردم را بدهیم.

وی تصریح کرد:

مردم همه انسان‌های جامعه هستند نه فقط کسانی که با ما هستند. هرکسی که با ما نیست هم از مردم است و باید حقوق همه مردم را رعایت کرد. با این مردم باید با عطوفت و مهربانی برخورد کرد. اگر ما به عنوان خادمان این مردم دستورات امامان و پیامبر را در این زمینه رعایت کنیم همه دعواها و اختلافات حل می‌شود. هر اختلاف و دعوایی که ایجاد می‌شود به خاطر هوای نفس است. این قدرت و پست و مقام برای این نیست که من قیافه بگیرم و فخر بفروشم؛ برای این است که خدمتگزار مردم باشیم. معنی مالک نفس بودن این است که بین دوست و دشمن انصاف را رعایت و بر اساس انصاف عمل کنیم. یادمان باشد راه امام حسین (ع) را درست طی کنیم نه اینکه به اسم ایشان تابع هوای نفس و غرور و تکبر شویم‌. امیدواریم خدا ما را نزد مردم شرمنده نکند و بتوانیم بدون توجه به جناح و دسته و گروه و چپ و راست و ترک و کرد و لر و فارس و دیگر قومیت‌ها به همه مردم خدمت کنیم و شرمنده مردم نباشیم. 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان