مسکو بازگشت تحریم‌های ایران را «پوچ و بی‌معنی» خواند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 15 ارديبهشت 1403 - 17:54

مسکو بازگشت تحریم‌های ایران را «پوچ و بی‌معنی» خواند

شماره: 10994
Aa Aa

روسیه و چین می گویند آمریکا بعد از خروج از برجام هیچ حق قانونی یا سیاسی برای ارائه درخواست بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را ندارد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه اعلام شد؛
مسکو بازگشت تحریم‌های ایران را «پوچ و بی‌معنی» خواند

وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن درخواست واشنگتن برای بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه تهران گفت مسکو بازگشت تحریم‌های ایران را «پوچ و بی‌معنی» می‌داند.

به گزارش اسپادانا خبر، وزارت خارجه روسیه تاکید کرد آمریکا بعد از خروج از برجام، هیچ حق قانونی یا سیاسی برای ارائه درخواست بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را ندارد.

مسکو همچنین از تهدید پمپئو درباره عواقب خطیر برای همکاری روسیه و چین با ایران به شدت انتقاد کرد.

وزارت خارجه چین نیز ضمن مخالفت با تلاش آمریکا برای تحریم ایران اعلام کرد که آمریکا عضوی از برجام نیست و از این قرارداد بین المللی خارج شده است لذا حق فعال کردن مکانیسم ماشه را ندارد.

«جائو لی جیان» در نشست خبری در پکن افزود:

آمریکا با خروج از برجام حق فعال کردن این مکانیسم را از دست داده است و نمی تواند خواستار بازگشت تحریم های سازمان ملل علیه ایران شود.

وی به آمریکا هشدار کرد که تحریم های یک جانبه خود علیه جمهوری اسلامی ایران را پایان دهد و با اتخاذ نگرش منطقی و درست به «مسیر صحیح احترام به توافق هسته ای ایران و تصمیمات شورای امنیت بازگردد».

این مقام وزارت امور خارجه چین ضمن استقبال از پیشنهاد پوتین برای تشکیل نشست فوق العاده اعضای شورای امنیت گفت که چین مایل به ادامه ارتباط و هماهنگی نزدیک با همه طرف های ذیربط برای پیشبرد مشترک حل و فصل سیاسی مساله هسته ای ایران است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان