مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام است | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 11 ارديبهشت 1403 - 23:29

مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام است

شماره: 24675
Aa Aa

شهادت زن و کودک فلسطینی زیر بمباران صهیونیست‎ها جانکاه و تأسف ‎بار است اما مسیر استکبارستیزی و به دنبال آن ظهور  را کوتاه‌تر می‌کند.

سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد؛
مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام است

سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در دیدار با محمد سبو، وزیر کشاورزی و امنیت غذایی مالزی اظهار کرد:

در دیپلماسی کشور‌های اسلامی تبادل حوزه دانش و فناوری اهمیت بسیار بیشتری حتی نسبت به مراودات اقتصادی و فرهنگی دارد زیرا مبادلات مالی و مسائل اجتماعی از جمله اموری است که با تغییر دولت‌ها دستخوش تغییر می‌شود اما عرصه دانش فراتر از سیاست است و جامعه دانشگاهی، علما و فضائل علمی هیچ‌گاه محدود به تصمیم و فکر سیاستمداران نبوده‌اند.

به گزارش اسپادانا خبر، او افزود:

مالزی از جمله کشور‌های پیشرو در حوزه اجرای سیاست‌های اقتصادی اسلامی است. تجربه حاکمیتی در این کشور ثابت کرده که تز حکمرانی دینی را می‌توان در همه عرصه‌ها از جمله اقتصاد نیز اجرا کرد و بر همین اساس جمهوری اسلامی با پیشرفت‌هایی که در زمینه حکمرانی اجتماعی فرهنگی دارد می‌تواند الگوی مکمل مالزی باشد و تجربیات دو طرف زمینه‌ساز خیر و برکت برای ایران و مالزی باشد.

وی تصریح کرد:

مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام است. سالانه میلیون‌ها زائر به شهر امام رضا (ع) می‌آیند و در این جریان مجاوران بارگاه منور رضوی نیز همه زندگی خود را برای تأمین رفاه زائران پای کار می‌آورند. این الگوی میزبانی به‌موازات ظرفیت‌های زائرپذیر مشهد فرصت‌های کم‌نظیری است که می‌تواند موردتوجه برادران عزیز ما در کشور مالزی هم قرار بگیرد و عاشقان اهل‌بیت (ع) از این کشور را نیز بر سفره پربرکت میزبانی مشهدی ها بنشاند.

علم‌الهدی در پاسخ به ابراز دغدغه وزیر کشاورزی و امنیت غذایی مالزی نسبت به تحولات اخیر فلسطین و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه نیز گفت:

زمینه ظهور حضرت مهدی (عج) زمانی فراهم می‌شود که دنیا استکبارستیز شود. بشر باید به این باور برسد که جریان مادی جهان‌خواری نمی‌تواند دنیا را مدیریت کند و از این نظر اگرچه شهادت زن و کودک فلسطینی زیر بمباران صهیونیست‎ها برای ما نیز جانکاه و تأسف ‎بار است اما در واقع مسیر استکبارستیزی ملت‌ها را کوتاه‌تر می‌کند و موجی از وجدان‎های نگران به راه می‌اندازد که حقیقت پلید جنایتکاران عالم به برکت آن رسوا می‌شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان