معرفی برخی وزرا نیاز به کسب اجازه از رهبر انقلاب دارد | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 13 تير 1403 - 15:51

معرفی برخی وزرا نیاز به کسب اجازه از رهبر انقلاب دارد

شماره: 14558
Aa Aa

قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی می گوید مطابق اصول ۱۱۰ و ۱۷۶ قانون اساسی در حوزه دفاعی، امنیتی و سیاست خارجی شخص رهبری مسئولیت دارند.

در جریان رسیدگی به وزیر پیشنهادی وزارت اطلاعات؛
معرفی برخی وزرا نیاز به کسب اجازه از رهبر انقلاب دارد

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی و در جریان رسیدگی به وزیر پیشنهادی اطلاعات سیدابراهیم رئیسی گفت:

در همه دولت‌های گذشته و کنونی درباره برخی وزرا از رهبری کسب اجازه می‌کنند.

به گزارش اسپادانا خبر، وی عنوان کرد:

طبیعتا مسئولیت رییس جمهور است که وزرای خود را معرفی و مشخص کند و ایشان هم درباره این پروسه در صحن علنی توضیح دادند. قانون اساسی که همه ما به آن قسم خوردیم در اصل ۱۱۰ و ۱۷۶ در حوزه دفاعی، سیاست خارجی و امنیتی شخص مقام معظم رهبری مسئولیت دارند و این مسئولیت را قانون برعهده ایشان گذاشته است و دولت ها وقتی افراد را مشخص می کنند این هماهنگی را قطعا انجام می دهند و نظر ایشان را در این باره جویا می شوند. در همه دولت های گذشته و همین دولت اینطور بوده است. جناب آقای رئیسی حداقل من خدمت ایشان بودم گفتند این وزرا را من خدمت حضرت آقا مطرح کردم و ایشان هم موافقت کردند بنابراین اگر حرف دیگری زده می شود یا نسبتی مطرح می شود اضافه است.

قالیباف گفت:

در شورای عالی امنیت ملی، وزرای اطلاعات، کشور، خارجه و ... عضو هستند و بر اساس اصل 176 قانون اساسی مصوبات شورای عالی امنیت ملی پس از تأیید و تصویب مقام معظم رهبری قانونی و قابل اجرا است و مسئولیت امنیت و دفاع کشور بر عهده ایشان است. زمانی در خدمت حضرت آقا بودم. ایشان فرمودند من جز در وظایفی که قانون اساسی برعهده من گذاشته به امورات دیگر در بخش‌های اجرایی و دولتی دخالت نمی‌کنم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان