مغز متفکر طالبان در انفجار یک مدرسه دینی در کابل کشته شد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 6:10

مغز متفکر طالبان در انفجار یک مدرسه دینی در کابل کشته شد

شماره: 19087
Aa Aa

شیخ رحیم‌الله حقانی در انگیزه‌ دادن به جنگجویان طالبان و تدوین برنامه‌های آن ها برای مدرسه‌سازی و جنگ با داعش خراسان نقش مهمی داشت.

موسس مدرسه دینی «جامعه محمدیه» جان باخت؛
مغز متفکر طالبان در انفجار یک مدرسه دینی در کابل کشته شد

منابع خبری افغانستان از وقوع انفجاری در یک مدرسه دینی در کابل پایتخت افغانستان و کشته شدن یک عضو ارشد گروه طالبان در آن خبر دادند.

به گزارش اسپادانا خبر، شبکه تلویزیونی سحر افغانستان به نقل از منابع محلی گزارش کرد که بر اثر انفجار در یک مدرسه دینی در شهر کابل "شیخ رحیم‌الله حقانی" از اعضای طالبان کشته شده است.

شیخ رحیم‌الله حقانی، عضو ارشد طالبان که پس از سلطه این گروه بر افغانستان از پیشاور پاکستان به کابل آمده بود و چندین مدرسه دینی در کابل و ننگرهار تاسیس کرده بود، عصر پنج‎شنبه ۲۰ مرداد در یک حمله انتحاری در محل کارش در کابل کشته شد.

ویدیویی که از محل انفجار در فضای مجازی منتشر شده دست‌کم جسد یک نفر را در محل حادثه نشان می‌دهد.

در ویدیو دیگری که از محل انفجار پخش ش، جسد مردی دیده می‌شود که دو پای او قطع شده است و اعضای طالبان با گریه و دشنام به او لگد می‌زنند. افراد حاضر در صحنه که این ویدیو را ضبط کرده‌اند در جریان لگد زدن به آن جسد می‌گویند که این مرد، مواد منفجره همراهش را در کنار شیخ عبدالرحیم حقانی منفجر کرده است.

از شیخ رحیم‌الله حقانی به‌عنوان یکی از مغزهای متفکر طالبان نام برده می‌شود که در انگیزه‌ دادن به جنگجویان این گروه و همچنین طرح و تدوین برنامه‌های طالبان برای مدرسه‌سازی و جنگ با داعش خراسان، نقش مهمی داشته است. مدرسه دینی او با نام «جامعه محمدیه» سال‌ها در شهر پیشاور پاکستان، میزبان ده‌ها تن از فرماندهان، مبلغان و سران گروه طالبان بود. بسیاری از اعضای طالبان که اکنون در مسندهای مهم دولتی تکیه زده‌اند، از دانش‌آموزان مدرسه جامعه محمدیه‌اند که در ۲۰ سال گذشته در پیشاور فعال بوده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان