مقصر هر چه بلا بر سر نظام و انقلاب بیاید خودمان هستیم | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 16:40

مقصر هر چه بلا بر سر نظام و انقلاب بیاید خودمان هستیم

شماره: 12208
Aa Aa

هاشم زاده هریسی گفته شجاعت، کم و هرکس که تملق می کند کارش زودتر پیش می رود؛ برخی تنها به دنبال این هستند که لقب انقلابی را از آن خود کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ایران عنوان کرد؛
مقصر هر چه بلا بر سر نظام و انقلاب بیاید خودمان هستیم

عضو مجلس خبرگان رهبری ایران گفت:

در همه امور و در تمامی مسائل باید نمونه می شدیم اما نشدیم و چرایی این مسأله مورد سوال است. هر چه بلا بر سر این نظام و انقلاب بیاید مقصرش خودمان هستیم. یکی از مسائلی که وجود دارد همین «اختلافات» است. اختلاف تا اندازه ای طبیعی است و اگر به حد معمول باشد حتی می تواند مفید باشد اما اختلافی که به نفرت و عدم اعتماد ختم شود و طرفین همدیگر را خائن خطاب کنند، خطرناک است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از جماران، هشم زاده هریسی ادامه داد:
اختلافاتی که میان برخی مسئولین بروز کرده همین اندازه خطرناک است. عده ای کشور را به دو دسته خائنان و خادمان تقسیم کرده اند. آیا این شدنی است؟ هیچ خدمت و خیانتی مطلق نیست. آنهایی هم که خود را خادم مطلق می پندارند خیلی رفتارها می کنند که به ضرر نظام و انقلاب است. اختلاف نباید تا جایی پیش رود که طرفین همدیگر را خائن خطاب کنند. با این رویه هیچکسی به نتیجه نرسیده است. هر گروهی که قدرت را در دست گرفته، کارها خوب پیش نرفته است. حتی یک ماه در این کشور کارها بدون اشکال انجام نشده است. دلیلش هم اختلافات و عدم اعتمادهایی است که رخ می دهد.
 
عضو مجلس خبرگان گفت:
متاسفانه شجاعت بسیار کم است و هرکس که تملق می کند کارش زودتر پیش می رود. کارشناسی هایی هم که تاکنون صورت گرفته دچار همین آفت بوده یعنی فرد اول می بیند چه بگوید طرف مقابل خوشش می آید و او دیگر طرد نمی شود، همان را می گوید. متاسفانه عده ای تلاش می کنند طوری حرف بزنند تا به آنها لقب انقلابی دهند. حالا اگر انقلاب نابود هم شود برایشان مهم نیست، آنچه اهمیت دارد این است که به آنها بگویند انقلابی. چنین افرادی دلسوز انقلاب نیستند. تنها به دنبال این هستند که لقب انقلابی را از آن خود کنند و با جلب اعتماد، فرزندان انقلاب و حتی خود آن را زمین بزنند. متاسفانه فضائل اخلاقی فراموش شده و تمام اختلافات ناشی از هوای نفس است.
 
هاشم زاده هریسی گفت:
امان از تندروی. متاسفانه برخی حتی در اختلاف داشتن با دیگران نیز تندروی می کنند. عده ای تندروی را انقلابی گری می دانند در حالی که چنین نیست. امام اما می فرماید:« ما و شما نباید خود را بازی دهیم. اختلاف ریشه اش در حب النفس است. هر کس اختلاف ایجاد می کند نفس خودش را دوست می دارد.»
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان