ملت ایران تصمیم گرفته تحریم‌ را به فرصت تبدیل کند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 28 ارديبهشت 1403 - 12:50

ملت ایران تصمیم گرفته تحریم‌ را به فرصت تبدیل کند

شماره: 23938
Aa Aa

امروز نمی‌توانیم از موضوع فلسطین بگذریم چون  فلسطین مساله ما، جهان اسلام و مساله بشریت و حمایت از مردمی مظلوم و مقتدر است.

ابراهیم رئیسی در نشست خبری مشترک با امامعلی رحمان؛
ملت ایران تصمیم گرفته تحریم‌ را به فرصت تبدیل کند

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور اسلامی ایران در نشست خبری مشترک با «امامعلی رحمان» رئیس‌جمهور تاجیکستان گفت:

امروز جمهوری اسلامی ایران به‌رغم تهدیدها و تحریم‌ها در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه علم و فناوری پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته است.

به گزارش اسپادانا خبر، او افزود:

ما ظرفیت‌ها و تجارب بسیار خوبی در حوزه انرژی، کشاورزی و صنعت و معادن داریم و آماده هستیم تا این تجارب را با مردم تاجیکستان به اشتراک بگذاریم. ملت و جوانان ایران تصمیم گرفته‌اند تحریم‌ها و تهدیدها را به فرصت‌ها تبدیل کنند؛ این فرصت‌ها امروز در ایران اسلامی کاملا قابل مشاهده است.

وی بیان کرد:

ایران و تاجیکستان اشتراکات فرهنگی دارند بهمین جهت می‌توانیم همکاری‌های بسیاری داشته باشیم. مقرر شد با فعال شدن بخش‌های فرهنگی در دو کشور بتوانیم در جهت توسعه فرهنگی و زبان فارسی گام‌های جدی برداریم.  

رئیسی عامل مقابله با تهاجم فرهنگی را داشته‌های فرهنگی دانست و افزود:

سرمایه ایران و تاجیکستان داشته های فرهنگی مشترک است. این داشته‌های فرهنگی به عنوان سرمایه ماندگار باید برای صیانت از جوانان توسعه پیدا کند.  امروز داغی بر دل همه مردم مسلمان در جهان برجامانده است و همه انسان‌ها و مردمان باوجدان عالم را نسبت به سرنوشت مردم فلسطین داغدار و دغدغه‌مند کرده است. امروز نمی‌توانیم از موضوع فلسطین بگذریم چون  فلسطین مساله ما، جهان اسلام و مساله بشریت و حمایت از مردمی مظلوم و مقتدر است. آنچه که همواره مورد تاکید ما قرار دارد قطع سریع حملات به مردم غزه و پایان یافتن نسل‌کشی و کودک‌کشی در فلسطین است. تاکنون ۴ هزار کودک و هزاران نفر از مردم بی‌گناه و مظلوم فلسطین به دست رژیم صهیونیستی و با حمایت آمریکایی‌ها وغربی‌ها به شهادت رسیده‌اند. امروز مردم جهان می‌خواهند سریعا به این حملات پایان داده شود و محاصره مردم غزه سریعا شکسته شود و امدادرسانی به مردم فلسطین آغاز و به حقوق حقه مردم فلسطین توجه شود. امیدواریم این سازمان‌های جهانی و بین‌المللی فریاد، سخن و خواست مردم جهان را شوند و به خواست آنها توجه کنند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان