مولاوردی: حجاب از همان اول نباید اجباری می شد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 15 ارديبهشت 1403 - 16:10

مولاوردی: حجاب از همان اول نباید اجباری می شد

شماره: 7358
Aa Aa

معاون سابق حسن روحانی گفته: مسئله پوشش برای درصد بالایی از زنان ایران به صورت دغدغه درآمده و از سوی نظام برنامه‌ای برای این موضوع وجود ندارد. 

بار اسلامیت نظام تماما بر روی دوش زنان گذاشته شده؛
مولاوردی: حجاب از همان اول نباید اجباری می شد

به گزراش اسپادانا خبر، شهیندخت مولاوردی، معاون سابق ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در گفت‌وگوی خود با رویداد۲۴ می گوید:

صدرصد قبول دارم که مسئله پوشش برای درصد بالایی از زنان کشورمان به صورت دغدغه درآمده است و به نظرم از سوی نظام برنامه‌ای برای این موضوع وجود ندارد. 

بحث عفاف و حجاب به صورت یک دغدغه درآمده است و از هر سمتی که آن را نگاه می‌کنیم، این دغدغه را مشاهده می‌کنیم. از یک سمت به نظر می‌رسد که بار اسلامیت نظام تماما بر روی دوش زنان گذاشته شده است.

این ظاهر را زنان حفظ کرده‌اند که اگر از نگاه بیرونی مشاهده شود این حجاب و اسلامی بودن کشور را می‌بینید؛ بنابراین به هیچ عنوان نمی‌توانیم در آینده نزدیک این تغییر سیاست را مشاهده کنیم. از سوی دیگر نسل جوان ما اصلا نتوانسته با این سیاست ارتباط برقرار کند.
 
زمانی که در دولت حضور داشتم، هر صحبت و نظری را که مطرح می‌کردم به پای دولت نوشته می‌شد اما به عنوان یک کنشگر معتقدم که مسئله حجاب از همان اول نباید به صورت اجباری می شد.

کشور‌هایی که حجاب اختیاری در آن‌ها وجود دارد را هم مقایسه می‌کنیم می‌بینیم که رشد حجاب در آن کشور‌ها بیشتر است. در همین ترکیه که راه می‌روید می‌بینید اکثریت زنان حجاب دارند.
 
آنجا پدیده بد حجابی وجود ندارد یا حجاب دارند یا ندارند. اگر دارند که دیگر اصلا موهایشان هم پیدا نیست. اتفاقا برایشان سوال شده بود که شما چه کرده‌اید که زنان ما در حال مبارزه برای حجاب هستند و بخشی از زنان شما برای حجاب اختیاری مبارزه می‌کنند.

البته تاحدودی هم این حق را به سیاسیون میدهم که ۴۰ سال یک سیاست را ادامه داده‌اند بنابرین سخت است که اکنون بخواهند به یکباره آن را تغییر دهند و به راحتی از فردا تصمیم بگیرند که حجاب اختیاری شود.

معتقدم باید ببینیم چه راه حلی را می‌توان پیشنهاد کرد که هم خواسته آن‌ها محقق شود و هم خواسته نسل جوان کشورمان.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان