ناو بانوان را راه‌اندازی می کنیم | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 2:55

ناو بانوان را راه‌اندازی می کنیم

شماره: 23830
Aa Aa

توان موشکی را بر روی هر شناور به سه برابر افزایش می دهیم| امروز سه فرماندهی به نام جمهوری اسلامی در اقیانوس آرام و اطلس ثبت شده است و امیدواریم که یک فرماندهی نیز در دریای مدیترانه ثبت شود.

شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی؛
ناو بانوان را راه‌اندازی می کنیم

شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در نشست با دانشگاهیان استان مرکزی در دانشگاه اراک گفت:

توسعه دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی قطعا اتفاق بزرگی است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او اظهار کرد:

حوزه های اقتداری شامل موارد بسیاری می شود. امروز نیروی دریایی ارتش در تمامی دریاهای بزرگ دنیا حضور دارد. امروز سه فرماندهی به نام جمهوری اسلامی در اقیانوس آرام و اطلس ثبت شده است و امیدواریم که یک فرماندهی نیز در دریای مدیترانه ثبت شود.

امیر ایرانی در خصوص افزایش قوای تهاجمی افزود:

 این توان یک پدافند است و باید ظرفیت لازم را در اختیار داشته باشیم، ایران یک پدافند بسیار قوی دارد و نام آن مردم ایران است. به هرحال از تجهیزات غافل نیستیم و توان موشکی را بر روی هر شناور به سه برابر افزایش می دهیم.

امیر ایرانی با بیان اینکه نیروی دریایی از ظرفیت همه دریاها استفاده می کند اظهار کرد:

همه دانشگاه ها باید به جهت استفاده از همه منافع وارد حوزه دریا شوند، امروز توان صید ماهی در عمق بیش از ۲۰۰ متر را نداریم در حالی که منبع غذایی بالایی است ولی به دلیل عقب ماندن صنعت دریایی هنوز موفق به استفاده از این ظرفیت نشده ایم.

او گفت که حضور در قطب جنوب به لحاظ علمی آغاز شده است:

در این منطقه هنوز هیچگونه اطلاعات کافی نداریم و باید از ظرفیت دانشگاه ها استفاده کنیم تا پایگاه خود را به شکل علمی در قطب جنوب راه‌اندازی کنیم.

وی در خصوص توافق با آذربایجان بیان کرد:

دریای خزر دریای صلح و دوستی و آذربایجان کشور همسایه است و قرابت زیادی داریم و با درگیری بین دو کشور موافق نیستیم. در خزر بیشترین سهم را داریم و توانمندی بالایی هم داریم و امیدواریم که ناوشکن دیلمان در خزر فعال و اولین رزمایش با آن برگزار شود و امیدواریم که به زودی ناو بانوان را نیز راه‌اندازی کنیم.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان