نرخ رشد ایران دشمن را گیج می کند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 10:27

نرخ رشد ایران دشمن را گیج می کند

شماره: 23620
Aa Aa

او گفته دشمنان مردم ایران را نمی‌شناسند که در هر کوی و برزن آماده اجرای امر ولی و امام مسلمین هستند؛ دل همه مملو از ایمان و امید به آینده است.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران؛
نرخ رشد ایران دشمن را گیج می کند

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران در سفر به استان اصفهان و در مراسم بهره‌برداری رسمی از فاز نخست نیروگاه برق خودتامین ۹۱۴ مگاواتی مجتمع فولاد مبارکه گفت:

رشد تولید از ضرورت‌های جدی امروز کشور است.

به گزارش اسپادانا خبر، او با بیان اینکه کشور در عرصه‌های مختلف پیشرفت‌های زیادی داشته است افزود:

شرط اساسی تداوم این پیشرفت‌ها و نیز تحقق و موفقیت اقتصاد مقاومتی، رشد، رونق و استقلال تولید به‌ویژه در زمینه صنایع مادر است.

وی با اشاره به برنامه دولت برای جدا کردن برق صنایع از شبکه برق خانگی ادامه داد:

این جداسازی که امروز گام‌های عملی جدی نیز در زمینه تحقق آن برداشته شده است اقدام بسیار مهمی است تا تامین برق صنایع تحت فشار تامین برق خانگی دچار اختلال نشود. این سیاست در عرصه تامین آب و برق صنایع با قوت دنبال خواهد شد.

رئیسی گام مهم بعدی را تولید فولاد سبز عنوان کرد و گفت:

با تحقق اهداف در نظر گرفته شده در این عرصه ایران که در حال حاضر رتبه دهم تولید فولاد در جهان را دارد به جایگاه اولین‌ها در این عرصه ارتقا خواهد یافت. این پیشرفت‌ها برای کشور تولید قدرت می‌کند و از اقتصاد کشور در مقابل تکانه‌ها صیانت خواهد کرد.

او با اشاره به تلاش دشمن برای ضربه به اقتصاد کشور و معیشت مردم گفت:

تمام تلاش دشمن این بود که تولید کشور را دچار توقف و عقب‌گرد کند اما اعلام نرخ رشد قابل توجه بهار امسال از سوی بانک مرکزی و مرکز آمار،دشمن را گیج می‌کند که چگونه کشوری که تحت شدیدترین تحریم‌ها و تهدیدهاست این میزان پیشرفت دارد.

رئیسی دلیل این تعجب دشمنان را عدم شناخت مردم ایران دانست و گفت:

دشمنان مردم ایران و از جمله اصفهان را نمی‌شناسند که بیش از ۲۴ هزار شهید تقدیم ایران اسلامی کرده‌اند و امروز نیز در هر کوی و برزن آماده اجرای امر ولی و امام مسلمین بوده و حاضرند برای ایجاد آرامش در دل مردم، شبانه‌روز تلاش کنند تا ما محتاج دیگران نباشیم، استقلال، آزادی و نظام جمهوری اسلامی خودمان را حفظ کنیم و سرافرازانه در مقابل دنیا ظاهر شویم.

او خطاب به دشمنان گفت:

حتماً بدانید که این توطئه‌ها و فتنه‌هایی که هر روز علیه ملت ما اجرا می‌کنید بی‌اثر است و اشتباه محاسباتی جدی در مقابل کشور و ملت ما دارید. در همین بازدید کوتاهی که از بعضی بخش‌های فولاد مبارکه داشتم، عزیزان کارگر به من می‌گفتند به آقا سلام ما را برسانید و بگویید کارگران اجازه نمی‌دهند حرف شما زمین بماند، ما اجازه نخواهیم داد دشمن شاد شود و حتماً تولید کشور را ارتقا خواهیم داد و به آنجا خواهیم رساند که مردم آرامش پیدا کنند؛ گواه این سخن کارنامه درخشان صنعت فولاد و دیگر صنایع کشور است. امروز در این مجتمع احساس کردم که دل همه مملو از ایمان و امید به آینده است و آینده را بسیار درخشان می‌بینند و برای تحقق آن تلاش می‌کنند.

  •  

سید ابراهیم رئیسی در دیدار جمعی از خانواده شهدای مدافع امنیت در اصفهان نیز گفت:

ایثار و فداکاری این شهدا سنگ زیر بنای امنیت و اقتدار کشور است. شهادت مظلومانه این شهدا موجب روشنگری در جامعه شد و بسیاری از کسانی که در اغتشاشات دچار ابهام و تردید شده بودند دریافتند مساله دشمن حجاب و حقوق زنان نیست بلکه مشکلشان اصل نظام، انقلاب و امنیت کشور است. شهدای مدافع امنیت به دلیل مظلومیت مضاعف جایگاه خاصی در نزد مردم دارند. امنیت امروز کشور مرهون این شهداست که برای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی و همچنین امنیت کشور سینه سپر کردند و مظلومانه به شهادت رسیدند.

او عدم استقبال مردم از فراخوان‌های متعدد دشمن و ضد انقلاب در سالگرد حوادث سال گذشته را یکی از برکات خون مطهر شهدای مدافع امنیت دانست و گفت:

این شهدا از آنجا که مظلومانه و در مقابل چشم مردم به شهادت رسیدند خونشان در جامعه موجب روشنگری شد و بسیاری از آنها که دچار ابهام و تردید شده بودند نیز دریافتند مساله دشمن حجاب و حقوق زنان نیست بلکه مشکل اصلی آنها اصل این نظام و انقلاب و امنیت و اقتدار کشور است.

رئیسی با بیان اینکه ایثار و فداکاری شهدای مدافع امنیت سنگ زیر بنای امنیت و اقتدار کشور هستند افزود:

اگر چه داغ این شهدا برای خانواده‌هایشان سنگین است اما یاد و نام این شهیدان و آثار و برکات خونشان در جامعه ماندگار خواهد شد.

وی خطاب به آنها گفت:

هرگز از آرمان این شهدا عقب‌نشینی نکنید، از موضع صاحبان این انقلاب مسائل و مشکلات را مطالبه کنید، دولتمردان و مسئولان نیز افتخارشان خدمتگزاری به مردم و به ویژه خانواده شهداست و بدانید در بخش‌های مختلف کشور خادمان مردم برای رفع مشکلات شبانه‌روزی در حال کار و تلاشند.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان