نسل‌کشی در غزه باید فورا متوقف شود | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 16 ارديبهشت 1403 - 16:09

نسل‌کشی در غزه باید فورا متوقف شود

شماره: 23811
Aa Aa

مبارزه مسلحانه در برابر اشغالگری حق مردم فلسطین و حق دفاع برای رژیم صهیونیستی یک شوخی مضحک است؛ آنها هر چهار جنایت بین المللی اصلی را مرتکب شده اند| به آمریکا هشدار می‌دهم که اگر دامنه درگیری کنترل نشود آنها از آن در امان نخواهند بود.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی در سازمان ملل؛
نسل‌کشی در غزه باید فورا متوقف شود

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل خواستار توقف فوری نسل‌کشی در غزه شد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از رصد، او با بیان این که بر اساس قوانین بین‌المللی مردم فلسطین حق دفاع از خود در برابر اشغالگری را دارند اظهار داشت:

نسل‌کشی مردم فلسطین در غزه توسط رژیم صهیونیستی بايد فورا متوقف شود.

ایران نقش مهمی در امنیت منطقه دارد

وی گفت:

آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی از کشتار مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند. آمریکا باید حمایت از نسل‌کشی در غزه و فلسطین را خاتمه دهد. اینجا خانه ماست و غرب آسیا منطقه ماست. ما با هیچ طرف و کشوری کنار نمی‌آییم اگر امنیت منطقه را به خطر بیاندازند. بی خانمان کردن مردم غزه باید فورا متوقف شود. مردم غزه چشم به راه کمک های انسان دوستانه هستند. بر اساس قطعنامه سازمان ملل همه سرزمین فلسطین سرزمین اشغال شده است و مردم فلسطین حق دفاع از سرزمین خود را دارند. این حق غیرقابل مذاکره است که یک ملت برای اینده خود تصمیم بگیرد. اشغال یک سرزمین نمی تواند مشروعیت برای اشغالگر ایجاد کند. از مقر سازمان ملل به جنگ افروزان اسرائیلی و حامیان آن، دولتمردان و نظامیان آمریکا که اکنون مدیریت نسل‌کشی در فلسطین را در دست دارند صریحاً می گویم ما از گسترش و دامنه جنگ در منطقه استقبال نمیکنیم اما در امنیت خانه با هیچ طرفی تعارف نداریم. ما نسبت به پیامدهای غیرقابل کنترل حمایت های نامحدود مالی، تسلیحاتی و عملیاتی کاخ سفید از رژیم تل آویو که منجر به گسترش شدت بمباران غیرنظامیان و زنان و کودکان فلسطین در غزه و کرایه باختری شده است قویا هشدار می دهیم.

امیرعبداللهیان ادامه داد:

حدود ۳ هفته است که شاهد جنایات اسرائیل در غزه و کرانه باختری هستیم. امروز آمریکا و کشورهای غربی حمایت کننده کشتار اسرائیل هستند. آمریکا به‌جای فرستادن بمب و موشک به اسرائیل باید به دنبال خاتمه مخاصمه باشد.

مبارزه مسلحانه در برابر اشغالگری حق مردم فلسطین است

او گفت:

ملت فلسطین از حق مشروع مقاومت در برابر اشغال برخوردار و مبارزه مسلحانه در برابر اشغالگری حق مردم فلسطین است.

وی با بیان این که آمریکا ده ها بار از انجام وظایف شورای امنیت جلوگیری کرده است اظهار داشت:

آمریکا به عنوان حامی بی قید و شرط اسرائیل عامل شکست های سازمان ملل به ویژه شورای امنیت در احقاق حقوق فلسطینیان شده است.

او اعلام کرد که کل سرزمین فلسطین از بحر تا نهر متعلق به مردم فلسطین و تنها راه ایجاد دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف است.

او گفت که جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد برگزاری رفراندوم میان همه ساکنان فلسطین را ارائه داده است. آمریکا به عنوان حامی بی قید و شرط اسرائیل عامل شکست‌های سازمان ملل به ویژه شورای امنیت در احقاق حقوق فلسطینیان شده است. کل سرزمین فلسطین از بحر تا نهر متعلق به مردم فلسطین است.

حق دفاع برای رژیم صهیونیستی یک شوخی مضحک است

وی با بیان این که اشغالگری به آپارتاید بی رحم دگردیسی یافته است گفت:

اقدام اخیر حماس علیه اشغالگران عملی مشروع و حق ذاتی آن ها و رژیم صهیونیستی هر چهار جنایت بین المللی اصلی را مرتکب شده است.

ذات اسرائیل جنایت و دروغ است

او گفت:

ذات و ماهیت رژیم صهیونیستی بر تجاوز، اشغال، جنایت و دروغ و فریب استوار است. این رژیم تاکنون بیش از ۲۰ جنگ در منطقه به راه انداخته، بدون استثناء به همه همسایگان خود تجاوز کرده، به تعدادی از کشورهای خارج از این منطقه حمله نظامی کرده، کماکان علاوه بر فلسطین خاک برخی کشورهای عربی دیگر را تحت اشغال دارد و جنایت تجاوز، جنایات جنگی، جنایت علیه بشریت و جنایت نسل‌کشی را نه یک بار بلکه بارها و در مواردی هر ۴ جنایت را به صورت همزمان مرتکب شده است.

امیرعبداللهیان بیان کرد:

به آمریکا هشدار می‌دهم که اگر دامنه درگیری کنترل نشود آنها از آن درامان نخواهند بود. به آمریکایی‌ها می‌گویم چه کسی امروز دنبال جنگ است. جنایت غزه باید فورا متوقف شود. حماس آماده آزادی اسرای غیرنظامیان است. دنیا باید به اسراییل فشار بیاورد که ۶۰۰۰ نفر فلسطینی آزاد شوند.

متأسفانه غربی‌ها به نیروهای آزادی‌بخش فلسطین لقب تروریست می‌دهند

 وزیرخارجه جمهوری اسلامی ایران گفت:

حدود ۳ هفته است که شاهد جنایات اسرائیل در غزه و کرانه باختری هستیم و امروز آمریکا و کشورهای غربی حمایت کننده کشتار اسرائیل هستند.

امیرعبداللهیان ادامه داد:

آمریکا مدیریت جنگ جاری را در دست دارد. آمریکا در مقامی نیست که دیگران به خویشتنداری دعوت کند.

او گفت که نتیجه هرگونه عادی سازی روابط با تل آویو محکوم به شکست است.

ایران آماده نقش آفرینی در آزادی اسيران غيرنظامی است

وی گفت:

تركيب هولناک 'اشغالگری مزمن' و 'آپارتاید عمیق' است که به رژیم اشغالگر مجوز روانی قصابی و کشتار جمعی مردم تحت اشغال را می دهد. اکنون زمان آن است که چهره واقعی این رژیم را مد نظر قرار داده و همانگونه که هست بشناسیم همانطور که مجمع عمومی در سال ۱۹۷۵ طی قطعنامه شماره ۳۳۷۹ با شناسایی 'صهیونیسم به عنوان نژادپرستی' انجام داد.

او با بیان این که رهبران حماس برای آزادی اسرای غیر نظامی به ما اعلام آمادگی کردند گفت:

در حالی که آمریکا خود عملاً و مستقیماً در ارتکاب جنایات علیه فلسطینی‌ها نقش و دخالت دارد در مقامی نیست که بتواند دیگران را به عدم توسعه جنگ و خویشتنداری دعوت کند. ما در ادامه تلاش‌های اخیرمان آماده ایفای نقش جدی‌تر در این زمینه هستیم. در این راستا رهبران جنبش آزادی بخش حماس، برای آزاد سازی اسرای غیرنظامی اعلام آمادگی کرده اند و ایران آماده نقش آفرینی در این موضوع مهم انسانی است. ایران به همراه قطر و ترکیه آماده نقش آفرینی است. آزادی ۶۰۰۰ زندانی فلسطینی از سوی اسرائیل ضروری است.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان