نظام مقدس ما می خواهد هوای جهان را پاک کند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 12:10

نظام مقدس ما می خواهد هوای جهان را پاک کند

شماره: 20588
Aa Aa

جوانان ما تاریخ 20 سال گذشته را نمی‌دانند. انگلیس ارمغان‌آورنده کشتار جمعی و استعمار است و مقامات انگلیس همان چرچیل اما در قالب جدید هستند.

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران؛
نظام مقدس ما می خواهد هوای جهان را پاک کند

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران در همایش هفته پژوهش در دانشگاه جامع امام حسین(ع) اظهار داشت:

عبور از چالش‌ها و موانع و مخاطراتی که دشمنان ایران و اسلام به‌وجود آورده‌اند بدون جهانی شدن ابعاد و دامنه‌های قدرت و شخصیت ایران عزیز ممکن نیست.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، وی ادامه داد:

ما با کسانی روبرو هستیم که برای حاکمیت در جهان علم، هنر و فناوری را تماما به خدمت گرفته‌اند و با همین ابزارها برای کوچک و محدود سازی و توقف ایران عمل می‌کنند. دشمن این واقعیت را دریافته است که یک قدرت عظیم در حال رویش است و این قدرت با آرزوهای دشمن در ستیز است. رویکردهای او را برای اداره جهان نمی‌پسندند و آرمان‌های او را تحمل نمی‌کنند. یک قدرت جوانه زده و به یک نهال تبدیل شده  و هر روز در حال گسترش خود به عالم است. این نظام مقدس و انقلاب ماست که برای پاک کردن هوای جهان و مصونیت‌های اخلاقی و علمی در حال تلاش و ثمردهی است تا عدالت و آزادی و اخلاق و معنویت را در پیکره بشریت جاری کند.

سلامی با بیان اینکه ما هرگز با دشمن نقطه مشترک پیدا نمی‌کنیم ادامه داد:

دشمنان می‌خواهند ما را تحت سیطره خود قرار دهند و تاریخ را تکرار کنند تا تصویری مورد دلخواه خود از جهان بسازند. نبرد، نبرد الگوها و مدل هاست. برای اینکه مدل انقلاب اسلامی را ناتوان و ناکارآمد کنند تمرکز خود را بر متوقف کردن روند رو به جلو و پیشرفت نظام متمرکز کرده‌‌اند. ما محکوم به پیروی و شکستن بن‌بست‌ها و تسلیم نشدن در میدان هستیم. این سرنوشت ما برای حرکت و حفظ عزتی است که به دست آورده‌ایم. به تاریخ نگاه کنید. در هیچ نقطه‌ای نیست که انگلیس کشتار راه نینداخته باشد. جوانان ما تاریخ 20 سال گذشته را نمی‌دانند، انگلیس ارمغان‌آورنده کشتار جمعی و استعمار است.  حادثه مسجد گوهرشاد طراحی انگلیسی‌ها بود و تکرار این مسائل آرز‌و و راهبرد دشمنان است اما ایران فعلی ایران گذشته نیست و یک ایران بزرگ در فضای سیاسی و عبور کرده از مرزها و گسترش یافته است که در عرصه فرهنگ فناوری و دفاعی قدرتمند است‌. هیچ یک از مقامات انگلیسی در تفکر و نگرش تغییری نکرده‌اند و همان چرچیل هستند فقط در قالب جدید فعالیت می‌کنند. ما برای شکست دادن دشمن به علم و فناوری نیازمندیم. این قوی‌ترین و موثرترین ابزار ما در کنار آگاهی و ایمان است. نقش دانشگاه امام حسین(ع) نقش موثری است و می‌تواند تعیین کننده باشد و می‌تواند یک پیشرانه قوی و یک پرچمدار بزرگ و یک آفرینشگر اعتماد به نفس و اثبات کننده قدرت توانستن است. در این دانشگاه ذخایر ارزشمندی از توانستن‌ها و استعدادها وجود دارد،.دانشگاه نقش تعیین کننده  این حرکت ایران به سمت فتح قله‌های فناوری و علم ایجاد خواهد کرد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه باید بیرق علم دست شما دانشگاهیان باشد و به دستان دیگر دانشجویان سراسر کشور برسد گفت:

شما باید در این میدان دشمن را ناکام بگذارید به همین دلیل ما نیازمند دانش و فناوری هستیم و این برای آینده سرنوشت ساز است. زمانی این اتفاق می‌افتد که دانشگاه بتواند با ارایه محصولی کاملا پسندیده در جامعه علمی جهان بدرخشد. جوانان امروز در آزمایشگاه‌های هوش مصنوعی و میکروالکترونیک با اعتماد به نفس عمل می‌کنند. در جایی که علم میکروالکترونیک فقط در اختیار آمریکا است ما می‌توانیم رتبه دوم باشیم.

وی با بیان اینکه امروز فصل طلوع و ظهور دانشگاه است گفت:

از فاصله سال گذشته تا امروز رخدادهای ملموس دانشگاه در عرصه پیشرفت علمی و فناوری کاملا قابل ارزیابی است. باید دانشگاه امام حسین به سمت روشن کردن فضای تاریخ و تفکر و اندیشه و بینش در عالم برود. در عرصه علوم انسانی و در علم سیاست و جغرافیا و مدیریت روابط بین‌الملل در علوم جامعه شناسی و روان شناسی در همه این عرصه‌ها حتما دانشگاه امام حسین (ع) باید در مقابل تفکر غرب که می‌خواهد هدایت جهان را در دست بگیرد تلاش کند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان