نفتکش میلیاردر اسرائیلی هدف حمله پهپادی قرار گرفت | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 5:32

نفتکش میلیاردر اسرائیلی هدف حمله پهپادی قرار گرفت

شماره: 20184
Aa Aa

هنوز هیچ فرد یا سازمانی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته اما رسانه‌های اسرائیلی از جمله رادیو ارتش اعلام کرده اند که ایران پشت این حمله قرار دارد.

توسط یک پهپاد در آب‌های دریای عمان؛
نفتکش میلیاردر اسرائیلی هدف حمله پهپادی قرار گرفت

نفتکشی با پرچم لیبریا توسط یک پهپاد در آب‌های دریای عمان هدف قرار گرفت.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، این نفتکش متعلق به کشتیرانی اقیانوس آرام شرقی است که مرکز آن در سنگاپور است اما آسوشیتدپرس می‌گوید مالک اصلی میلیاردری اسرائیلی به نام "ایدان اوفر" است.

شرکت مالک نفتکش «Pacific Zircon» در این باره اعلام کرد خسارت جزئی به بدنه نفتکش گزارش شده اما هیچ نشتی در محموله کشتی وجود ندارد و آسیبی به خدمه آن وارد نشده است.

هنوز هیچ فرد یا سازمانی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

الجزیره گزارش داد که رسانه‌های اسرائیلی از جمله رادیو ارتش آن با طرح ادعاهایی بی‌اساس و فرافکنانه اعلام کردند که یک مسئول امنیتی اسرائیلی می‌گوید ایران پشت این حمله قرار دارد.

  •  

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید ادعا کرد:

ما به شدیدترین لحن حمله مورخ ۱۵ نوامبر به نفتکش موسوم به ام وی پاسیفیک زیرکان که در سواحل عمان در حال حرکت در آب‌های بین‌المللی بود را محکوم می‌کنیم. بعد از بررسی اطلاعات موجود ما اطمینان داریم که ایران احتمالاً این حمله را با استفاده از یک پهپاد انجام داده است. هیچ توجیهی برای این حمله وجود ندارد. این جدیدترین الگو برای چنین اقداماتی [از سوی ایران] و فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده در سطحی گسترده‌تر است. ما از طرق مختلف از جمله به عنوان یکی از طرف‌های چارچوب امنیت دریایی بین‌المللی با شریکان و متحدانمان برای پاسخگو کردن ایران همکاری خواهیم کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان