نماینده سابق ولی‌فقیه در سیستان‌و‌بلوچستان ترور شد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 21:41

نماینده سابق ولی‌فقیه در سیستان‌و‌بلوچستان ترور شد

شماره: 21972
Aa Aa

آیت‌الله سلیمانی، نماینده مجلس خبرگان و امام جمعه سابق زاهدان در بابلسر در حال انجام کار بانکی توسط فردی مورد حمله قرار گرفته و ‌جان خود را از دست داد.

در یک حمله مسلحانه در بابلسر؛
نماینده سابق ولی‌فقیه در سیستان‌و‌بلوچستان ترور شد

آیت‌الله سلیمانی، نماینده مجلس خبرگان رهبری و نماینده سابق ولی‌فقیه در سیستان‌و‌بلوچستان مورد سوء‌قصد قرار گرفت‌ و ‌جان خود را از دست داد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، او در بابلسر مورد سوء‌قصد قرار گرفته است.

آیت‌الله سلیمانی که در حال انجام کار بانکی بوده است توسط فردی مورد حمله قرار گرفته و ‌جان خود را از دست داده است.

او در حمله مسلحانه توسط افرادی به قتل رسید و ضارب نیز دستگیر شده است.

تسنیم نوشته است آیت‌الله سلیمانی در بانک ملی نشسته بود که فرد ضارب اسلحه نگهبان بانک را گرفته و او را به رگبار بست. ۳ نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند.

روح‌الله سلگی، معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت:

متأسفانه در جریان این واقعه آیت الله سلیمانی جان باخت.

وی با اشاره به دستگیری ضارب توسط دستگاه‌های امنیتی افزود:

جزئیات واقعه بزودی اطلاع رسانی خواهد شد.

  •  

سید محمود حسینی‌پور، استاندار مازندران در گفتگوی اختصاصی با شبکه خبر درباره قتل آیت‌الله عباسعلی سلیمانی گفت:

راس ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز ۶ اردیبهشت در حادثه با هدف سوءقصد از سوی یکی از عوامل نگهبانی بانکی در شهرستان بابلسر، حضرت آیت‌الله سلیمانی از روحانیون برجسته استان جان خود را از دست دادند. ضارب بلافاصله در همان محل توسط نیروی انتظامی دستگیر شد و بررسی اولیه درباره انگیزه وی در دست بررسی است. هنوز انگیزه ضارب کامل مشخص نشده و سابقه این فرد که از افراد بومی منطقه است نشان می‌دهد این حمله ماهیت تروریستی ندارد. آن چه که تا این لحظه به آن واقفیم این است که ضارب شناخت دقیقی از آیت‌الله سلیمانی نداشته و آیت‌الله سلیمانی برای انجام امورات بانکی خودشان به بانک مراجعه کردند و تا این لحظه اطلاعات و اسنادی مبنی بر تروریستی و امنیتی بودن این اقدام در دست نداریم. ضارب هویت مشخص داشت و یکی از پرسنل شرکت‌های انتظام بود که به‌طور معمول کارهای خدمات انتظامی بانک‌ها را انجام می‌دهند و از بیرون نبوده به همین دلیل اسلحه در اختیار خود ضارب قرار داشت و از بیرون تهیه نشده بود.

  •  

وحیدی، وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال حمله مسلحانه که به شهادت آیت‌الله عباسعلی سلیمانی منجر شد در تماس تلفنی با استاندار مازندران ضمن دریافت آخرین اطلاعات این حادثه بر بررسی سریع و همه‌جانبه این موضوع تاکید کرد.

  •  

"سید جعفر ساداتی" معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران در تشریح قتل آیت‌الله سلیمانی گفت:

ماموران انتظامی با حضور در محل حادثه در بررسی های اولیه و تحقیق از شاهدان عینی حادثه دریافتند نگهبان مسلح بانک با استفاده از سلاح گرم اقدام به تیراندازی به سمت آیت الله عباسعلی سلیمانی کرده است.

او ضمن تکذیب خبر مصدومیت ۳ نفر در این حادثه از دستگیری ضارب از سوی ماموران انتظامی خبر داد و افزود:
علت و انگیزه ضارب در دست بررسی بیشتر قرار دارد.
  •  

سید ابراهیم رئیسی در پیامی ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله عباسعلی سلیمانی گفت:

لازم است نیروهای امنیتی و انتظامی هر چه سریع‌تر نسبت به علل وقوع حادثه و همچنین شناسایی انگیزه احتمالی عامل یا عاملان این اتفاق اقدام کنند.

در متن این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

شهادت عالم ربانی آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده خبرگان رهبری در استان سیستان و بلوچستان در حادثه تیراندازی در بابلسر، موجب تأثر و تألم فراوان شد.

اینجانب با ابراز همدردی، شهادت این روحانی ارجمند را به بیت مکرم و علمای اعلام و دانشگاهیان و مردم شهیدپرور استان مازندران تسلیت می‌گویم و از خداوند بزرگ برای آن مرحوم علو درجات و برای عموم بازماندگان ایشان صبر و سلامت مسألت دارم.

لازم است نیروهای امنیتی و انتظامی هر چه سریع‌تر نسبت به علل وقوع حادثه و همچنین شناسایی انگیزه احتمالی عامل یا عاملان اقدام کنند.
سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

  •  

دادستان کل ایران با ارسال نامه ای خطاب به دادستان عمومی و انقلاب استان مازندران دستور پیگیری سوء قصد به آیت الله عباسعلی سلیمانی عضو مجلس خبرگان رهبری را صادر کرد.

در نامه منتظری آمده است:

نظر به خبر منتشر شده در خصوص سوء قصد مسلحانه به آیت‌الله عباسعلی سلیمانی عضو مجلس خبرگان رهبری در یکی از بانک‌های شهرستان بابلسر مقتضی است به قید تسریع و با هماهنگی دادستان حوزه قضایی مربوط و ضابطان امر موضوع از زوایای مختلف بررسی، پیگیری لازم انجام و نتیجه را گزارش کنید.

محمدجعفر منتظری

دادستان کل کشور

  •  

بررسی‌های پلیس حکایت دارد که نگهبان بانک ملی با معاون بانک دچار درگیری لفظی می‌شوند.  این اتفاق همزمان می‌شود با ورود آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، عضو مجلس خبرگان رهبری به بانک. او برای انجام کار‌های بانکی‌اش وارد بانک شده و روی صندلی‌ای که مقابل میز معاون بانک بود به انتظار وی می‌نشیند. در آن لحظات هر چند درگیری لفظی میان نگهبان و معاون بانک پایان یافته اما نگهبان میانسال در حالی که عصبانی است و اسلحه در دست دارد شروع به قدم زدن در داخل بانک می‌کند. اختلاف آنها اما به‌مدت‌ها قبل برمی‌گردد و آنطور که نگهبان بانک اعتراف کرده معاون بانک بار‌ها بر سر مسائل کاری او را سرزنش کرده و همین باعث شده بود که با هم دچار اختلاف شوند. نگهبان بانک که مردی حدودا ۵۰ساله است از چند سال قبل و پس از بازنشسته شدن پیش از موعد در یکی از ارگان‌های نظامی به استخدام شرکت انتظام درآمده بود؛ همان شرکتی که وظیفه تامین نگهبان برای بانک ملی بابلسر را به‌عهده داشته است.

به گفته شاهدان نگهبان میانسال، فردی عصبی بوده و حتی یکی از اعضای خانواده‌اش نیز دچار بیماری عصبی است.
نگهبان بانک در تحقیقات توضیح داده است:

من مقتول را نمی‌شناختم اما قبلا شنیده بودم که معاون بانک برادری روحانی دارد. برای همین وقتی با معاون بانک درگیر شده بودم و مقتول وارد بانک شد تصور کردم که وی همان برادر روحانی معاون بانک است. از طرفی آنقدر عصبانی بودم که کنترلم را از دست دادم و به تصور خودم تصمیم گرفتم با قتل برادر معاون بانک از او انتقام بگیرم. از پشت سر به او که روی صندلی نشسته بود نزدیک شدم و لوله سلاحم را به سمت وی گرفتم و شلیک کردم. پس از آن نیز همان‌جا خشکم زد تا اینکه بقیه کارمندان بانک به سمتم آمدند و خودم را تسلیم کردم و آنجا بود که متوجه شدم مقتول را با برادر معاون بانک اشتباه گرفته و اقدام به شلیک کرده و در حقیقت فرد دیگری را به جای برادر معاون بانک به قتل رسانده‌ام.

  •  

رهبر انقلاب شهادت حجت‌الاسلام عباسعلی سلیمانی را تسلیت گفتند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی شهادت حجت‌الاسلام‌ عباسعلی سلیمانی را در حادثه سوء قصد به وی تسلیت گفتند.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

حادثه‌ی سوء قصد به مرحوم حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ عباسعلی سلیمانی رحمةالله علیه را که به شهادت ایشان منتهی شد به خانواده‌‌ی گرامی و دوستان و علاقمندان آن مرحوم تسلیت عرض میکنم. ایشان عضو مجلس خبرگان و سالها امام جمعه‌ی زاهدان و کاشان و همواره در خدمت نظام جمهوری اسلامی بودند.

از خداوند متعال علوّ درجات و قبول خدمات آن مرحوم را مسألت میکنم.

سیّدعلی خامنه‌ای

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان