هزینه مقاومت کمتر از تسلیم است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 9:43

هزینه مقاومت کمتر از تسلیم است

شماره: 22231
Aa Aa

کسانی که با اسلام سروکار ندارند و فقط به ایرانی بودن خود می‌اندیشند باید بدانند در تاریخ ایران بی بندباری به شیوه غربی وجود نداشته و شاهنامه یکی از این مستندات است.

سعیدی، خطیب جمعه قم عنوان کرد؛
هزینه مقاومت کمتر از تسلیم است

سعیدی، خطیب جمعه قم در خطبه های نماز جمعه این شهرستان گفت:

بزرگترین درس آزادی خرمشهر برای امروز این است که هزینه مقاومت به هزینه تسلیم ترجیح دارد. مقاومت و تسلیم هزینه دارند اما در مصاف با دشمن هزینه مقاومت کمتر و شرافت‌مندانه تر از هزینه تسلیم است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او همچنین عنوان کرد:
عفاف و حجاب هم از لحاظ تبیینی و هم میدانی باید مورد توجه و استمرار قرار بگیرد. عفاف و حجاب علاوه بر اینکه اصل شرعی است یک اصل قانونی نیز هست که در قانون مدنی به آن تصریح و برای متخلفین از آن مجازات در نظر گرفته شده است. کسانی که با اسلام سروکار ندارند و فقط به ایرانی بودن خود می‌اندیشند باید بدانند در تاریخ ایران بی بندباری به شیوه غربی وجود نداشته است و شاهنامه یکی از این مستندات است. عفاف و حجاب امری شخصی و فردی نیست زیرا یک امر تاثیرگذار در جامعه است. متأسفانه این نگاه فردی نگاری به حجاب به نگاه برخی از مسئولان و مدیران برمی‌گردد، برخی از مدیران در طول این چهل و چند سال، حجاب را به عنوان یک امر شخصی تلقی کردند لذا نه تنها نسبت به این واجب الهی امر به معروف نکردند و نمی‌کنند بلکه وادادگی نشان می‌دهند.

وی با اشاره ۳۰ اردیبهشت و روز جمعیت نیز گفت:

تلاش برای جوان شدن جمعیت و حمایت از خانواده وظیفه آحاد مردم است. مسئولین باید موانع آن را بر طرف کنند. سختی در ازدواج، بیکاری، اشتغال، ترس از هزینه‌های دوران بارداری و زایمان، عدم اطمینان به ادامه زندگی مشترک و... نمونه هایی از این موانع است که خانواده را ویران می‌کند. امر وساطت در ازدواج احیا شود و در این راستا از ظرفیت‌هایی مانند مساجد، هیئت های مذهبی و... در فرآیند تسهیلگری، آموزش همسریابی و... استفاده شود.

خطیب جمعه قم بیان کرد:

وضعیت ما در بهره‌وری بسیار بد و پایین است ما از آب و انرژی بد بهره وری می‌کنیم. بهره‌وری کار مفید نیروهای کارمندی دولتی بسیار کم است همچنین ولخرجی، اسراف و تجملات از دیگر مشکلات جامعه است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان