همدلی ارتش و سپاه چشم دشمنان را کور کرده است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 8:20

همدلی ارتش و سپاه چشم دشمنان را کور کرده است

شماره: 21918
Aa Aa

هویت و حقیقت ارتش هویت و حقیقت انقلاب اسلامی است| قبل از انقلاب نیروهای ارتش اجازه نداشتند حتی یک پیچ را تعویض و جابجا کنند.

در دیدار فرمانده کل سپاه با فرمانده کل ارتش عنوان شد؛
همدلی ارتش و سپاه چشم دشمنان را کور کرده است

به مناسبت ۲۹ فروردین، روز ارتش، حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران و جمعی از فرماندهان و مسئولان سپاه با سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از سپاه نیوز، سلامی در این دیدار گفت:

امروز بحمدالله ارتش ما به  ارتشی نوین و مجهز تبدیل شده است و مهم‌تر از آن پیکره انسانی این ارتش هم از لحاظ معنوی و هم به لحاظ حرفه‌ای رشد بسیار خوبی داشته و در همه زمینه‌ها پیشرفت آن محسوس بوده که نمونه این پیشرفت و بالندگی در رژه ۲۹ فروردین امسال به نمایش گذاشته شد و نیروهای زمینی، پدافند، هوایی و دریایی آجا گوشه‌هایی از اقتدار نیروهای مسلح کشورمان را نشان دادند که از سال‌های گذشته شاخص‌تر بود.

او ۲۹ فروردین را روز تاسیس ارتش نوین ایران توصیف کرد:

هویت و حقیقت ارتش هویت و حقیقت انقلاب اسلامی است و به نظر من بهترین تعبیر را فرمانده معظم کل قوا در خصوص ارتش بیان فرمودند که «ارتش کلمه طیبه است». کلمه طیبه‌ای که به تعبیر قرآن کریم همچون درختی است که ریشه‌هایش مستحکم و عمیق و شاخه‌هایش در آسمان است.

سلامی ارتش و سپاه را دو رکن عظیم قدرت دفاعی کشور خواند:

پیوستگی و درهم‌تنیدگی اعتقادی و همسان بودن باورها و اهداف، تعاملات بسیار صمیمانه و اخوت‌های ناگسستنی ارتش و سپاه پیام‌آور یک انسجام و یک استحکام در قدرت نظامی کشور تحت فرمان و فرماندهی رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی است که راه را برای غلبه بر دشمنان هموار خواهد کرد. جهش و حرکت روبه جلو نباید متوقف شود و به فضل الهی ارتش و سپاه و سایر نیروهای مسلح مقتدر کشور تدابیر معظم‌له در این مسیر مبارک را به مانند همیشه نصب العین خود قرار می‌دهند.

موسوی، فرمانده کل ارتش نیز در این دیدار گفت:

از همان روزهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی هر کجا که نظام و انقلاب نیاز داشته تا ارتش کاری انجام دهد، ارتش آماده و مهیا بوده و آن کار و مسئولیت را با اتکا به همان خصلت‌های خودش نظیر انضباط و سلسله مراتب و آنچه داشته انجام داده است. با اینکه جنگ اصلا مطلوب نیست اما از یک نگاه جنگ هشت ساله برکات زیادی برای ما به همراه داشت از جمله بروز معنویت و یکدلی رزمندگان اسلام در کنار انتقال دانش و تجربیات به یکدیگر بود که در دنیا بی‌نظیر بود و بحمدلله امروز نیز به برکت وجود فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) در تمامی رده‌های ارتش این برادری، اخوت، همدلی و هماهنگی در بهترین سطح ممکن وجود دارد. آنچه در ارتش ما امروز اتفاق افتاده است مرهون برکت انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی است و این نشان می‌دهد فضایی که ما در آن تنفس می‌کنیم فضای درستی است و اگر درست از این فضا استفاده کنیم  به تعالی خواهیم رسید. در حالی که قبل از انقلاب نیروهای ارتش ما اجازه نداشتند حتی یک پیچ را تعویض و جابجا کنند امروز به برکت انقلاب اسلامی جوانان متخصص ارتش با بومی‌سازی کلیه تجهیزات دفاعی روی پای خود ایستاده‌اند و امیدواریم این روحیه خودباوری و خودکفایی در همه بخش‌ها و شئون جامعه اسلامی ما گسترش یابد.

موسوی گفت:

امروز همدلی بی‌نظیر بین ارتش و سپاه در شرایطی که دشمن با هدف ایجاد اختلاف و تفرقه بیشترین فشار و عملیات روانی را وارد نموده چشم دشمنان را کور و امیدشان را به یاس تبدیل کرده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان