همکاری‌های ایران و آژانس به سمت پیشرفت است | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 3:18

همکاری‌های ایران و آژانس به سمت پیشرفت است

شماره: 22114
Aa Aa

ایران در ارتباط با هیچ‌گونه تعرضی مصامحه نکرده و در برابر فعالیت‌های هسته‌ای خود در قبال هر گونه اقدامات متجاوزانه پشیمان کننده پاسخ خواهد داد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی؛
همکاری‌های ایران و آژانس به سمت پیشرفت است

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری خویش گفت:

روند همکاری‌های ایران و آژانس به سمت پیشرفت و رو به جلو است.

به گزارش اسپادانا خبر، او اظهار داشت:

ایران با توجه به نقشه راهی که در چارچوب سفر گروسی به تهران انجام شده در حال حرکت است.

وی با بیان این که همه طرف‌ها از نظر فنی بازگشت طرفین به توافق را امکان‌پذیر می‌دانند و در مذاکرات هسته‌ای،گفت‌وگوها و تبادل پیام‌ها از طریق کانال‌ها ادامه دارد گفت:

مشکل نبود اراده سیاسی است و امیدواریم اراده سیاسی هم به این امکان فنی ملحق شود.

کنعانی به رژیم صهیونیستی نیز هشدار داد و گفت:

ایران در ارتباط با هیچ‌گونه تعرضی نسبت به منافع و دارایی‌های خود مصامحه نخواهد کرد و در برابر فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای خود در قبال هر گونه اقدامات متجاوزانه به‌طور قاطع و پشیمان کننده پاسخ خواهد داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز گفت:

جیک سالیوان به سیاست کاملا اشتباه دولت آمریکا در خروج از برجام  اعتراف کرد. او به جای اینکه به موضع سازنده بپردازد از ادبیات غیرمناسبت استفاده کرد. اظهارات نسنجیده و تحریک‌آمیز جیک سالیوان مبنی بر به رسمیت شناختن آزادی عمل اسرائیل برای مقابله با برنامه‌های هسته‌ای ایران دلیلی است بر اینکه آمریکا مسئولیت ناشی از اقدامات مخرب اسرائیل در منطقه به ویژه در مواجه با ایران را تقبل می‌کند.

او با بیان این که فعالیت‌های هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است گفت:

ایران جزو NPT است و زیر نظر آژانس فعالیت می‌کند‌.

کنعانی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران در اجرای تعهدات خود جدی است اظهار داشت:

در چهارچوب توافق میان ایران و عربستان ما پیشرفت‌های خوبی در زمینه آماده‌سازی سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌های این دو کشور داشتیم و در مرحله نهایی آماده‌سزی ساختمان‌های جمهوری اسلامی ایران در ریاض و جدّه هستیم.

او در مورد اخراج دیپلمات‌های آذربایجانی نیز گفت:

ایران در چارچوب اقدام غیرسازنده چندی پیش دولت آذربایجان درباره دیپلمات های ایرانی و در چارچوب  اقدامات تعریف شده دیپلماتیک چهار دیپلمات آذربایجانی «دو عضو  سفارت این کشور در تهران و دو عضو سرکنسولگری این کشور در تبریز» را اخراج کرد. اين اقدام بلافاصله بعد از اقدام آذربایجان از سوی ایران انجام شد.

تهران همواره اعلام کرده برای ارتقای مناسبات با کشورهای اسلامی هیچ محدودیتی ندارد

وی در خصوص روابط ایران و مصر نیز با بیان این که  تهران همواره اعلام کرده برای ارتقای مناسبات با کشورهای اسلامی هیچ محدودیتی ندارد گفت:

روابط ایران و مصر در سطح دفاتر حفاظت از منافع فعال است. اراده قاهره برای افزایش سطح همکاری‌ها بین ایران و مصر می‌تواند مسیر ارتقای مناسبات دو کشور را تسهیل بکند.

کنعانی در پاسخ به اظهارات علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان نیز بیان داشت:

اظهارات پشت تریبون‌ کمکی به حل اختلافات نمی‌کند. در مورد موضوعات اختلافی مایل هستیم فرصت را به دیپلماسی بدهیم. اظهارات پشت تریبون‌ها کمکی به حل‌وفصل آن‌ها نمی‌کند. ما بر ضرورت حفظ منافع و مصالح دو کشور و حسن همسایگی بر روش‌های دیپلماتیک تأکید و پافشاری می‌کنیم و نباید اجازه سوء استفاده به طرف‌های بدهیم که به دنبال ایجاد خلل و بی ثباتی در مناسبات دو کشور هستند.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان