همکاری ایران و روسیه زمینه ساز تقویت ثبات در منطقه است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 19:54

همکاری ایران و روسیه زمینه ساز تقویت ثبات در منطقه است

شماره: 18818
Aa Aa

روسای جمهور ایران و روسیه از جهش در روابط دوجانبه در حوزه های اقتصادی، امنیتی، زیرساختی، انرژی، تجارت و صنعت خبر داده اند.

سیدابراهیم رئیسی در تهران با پوتین دیدار کرد؛
همکاری ایران و روسیه زمینه ساز تقویت ثبات در منطقه است

 ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سفر به تهران با سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران دیدار و گفتگوکرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، در این دیدار، روسای جمهور ایران و روسیه درباره گسترش بیش از پیش روابط در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی، ترانزیت و مبادلات تجاری و نیز تحولات منطقه گفتگو کردند.

رئیسی در این دیدار عنوان کرد:

بعد از دیدارهای بین ایران و روسیه در مسکو و عشق آباد روند همکاری های بین دو کشور رو به رشد است. اراده دو کشور برای توسعه همکاری ها بسیار قابل توجه است و همکاری ها در رابطه با مقابله با تروریسم منجر به تقویت امنیت منطقه شده است. دیگران مدعی مبارزه با تروریسم بودند اما همکاری ما با روسیه نشان داد که در وعده خود صادق بوده ایم. این جمهوری اسلامی ایران و روسیه بودند که با همکاری جدی در بحث مبارزه با تروریسم صداقت و اراده جدی خود را در این زمینه نشان دادند.

رئیس جمهور ایران گفت: همکاری موفقیت آمیز ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم در سوریه زمینه ساز تقویت امنیت و ثبات در منطقه است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در ایران گفت:

بسیار خوشحالم که در سرزمین مهمان نواز ایران هستم.

پوتین افزود:

همکاری های ما در زمینه های مختلف علی الخصوص از لحاظ معادلات تجاری در اینده پیشرفت زیادی خواهد داشت.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به همکاری ایران و روسیه در زمینه امنیت بین المللی گفت:

در زمینه امنیت بین المللی همکاری های خود را افزایش می دهیم و ایران و روسیه سهم بسیار زیادی در حل و فصل بحران سوریه دارند.

در این دیدار دو طرف ضمن مرور آخرین وضعیت مناسبات میان دو کشور که در دوره اخیر رشد قابل توجهی داشته است از جهش در روابط دوجانبه به خصوص در حوزه اقتصادی، امنیتی، زیرساختی، انرژی، تجارت و صنعت ابراز خشنودی کرده و اراده خود را تداوم این مسیر و تقویت آن ابراز کردند.

در عین حال دو طرف ضمن یادآوری موفقیت‌های مشترک در مقابله با تروریسم، بر ضرورت توسعه همکاری‌ها در عرصه‌های جدید منطقه‌ای و فرامنطقه تاکید کردند و از اراده جدی خود را برای تقویت امنیت کشورهای مستقل در منطقه خبر دادند.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان