هیچ گونه پهپادی برای اسفاده در جنگ اوکراین به روسیه ندادیم | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 15 ارديبهشت 1403 - 23:24

هیچ گونه پهپادی برای اسفاده در جنگ اوکراین به روسیه ندادیم

شماره: 23510
Aa Aa

اگر تمام کشور‌های عربی و اسلامی برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل تلاش کنند جمهوری اسلامی از سیاست خود در دفاع از مقاومت دست نخواهد کشید.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران؛
هیچ گونه پهپادی برای اسفاده در جنگ اوکراین به روسیه ندادیم

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت

اهمیت دادن به محور مقاومت یکی از اصول سیاست جمهوری اسلامی ایران است که بر پایه دفاع از مظلومان و مستضعفین و محافظت از ثبات و امنیت منطقه بنا نهاده شده است و ایران همواره بر این مساله تاکید دارد.

به گزارش اسپادانا خبر، او در گفتگو با روزنامه الوفاق اظهار داشت:

در آخرین تماسم با جوزپ بورل وی این ادعا را مطرح کرد که روسیه در جنگ با اوکراین از پهپاد‌های ایرانی استفاده می‌کند. من به او گفتم که لطفا این اظهارات را تکرار نکنید زیرا کاملا بی‌اساس است و موضع ما در مساله اوکراین کاملا روشن و شفاف است، ما در سیاست خارجی‌مان با هیچ طرفی تعارف نداریم و اعلام کردیم که هیچ گونه پهپادی برای اسفاده در جنگ اوکراین به روسیه ندادیم اما درخصوص مساله مقاومت فلسطین و لبنان علیرغم تمام عواقب و پیامد‌هایی که برای ما به همراه دارد به صراحت اعلام کردیم و اعلام می‌کنیم که در کنار مقاومت هستیم.

وی گفت:

ما پیگیر سیاست همسایگی هستیم و نگاه به آسیا در اولویت سیاست خارجی ما است و تعاملات ما با شرق و غرب دنیا بر اساس منافع ملی است و نه شرقی نه غربی بر اساس استقلال سیاسی ما است اما مقاومت یکی از ابعاد مهم سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است. امروز زمانی که در مورد مقاومت صحبت می‌کنیم درواقع درخصوص طمع‌ورزی، تجاوز و جنایت‌های رژیم صهیونیستی و مقاومت در برابر طرح‌های مجموعه‌های تروریستی در منطقه صحبت می‌کنیم بنابراین دفاع از مقاومت به معنای دفاع از ثبات و امنیت و همچنین دفاع از صلح است.

او اظهار داشت که بعید است که عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به سود جهان اسلام و کشور‌های منطقه باشد:

ما به صراحت چه از طریق دیدار‌های دیپلماتیک و چه از طریق رسانه‌ها اعلام کردیم و اعلام می‌کنیم که اگر تمام کشور‌های عربی و اسلامی برای عادی‌سازی روابط با این رژیم اشغالگر و جعلی تلاش کنند جمهوری اسلامی ایران از سیاست خود در دفاع از مقاومت دست نخواهد کشید زیرا مقاومت به معنای تضمین امنیت منطقه‌ای است که ما در آن زندگی می‌کنیم.

وی همچنین گفت:

سلطان عمان ایده‌هایی درخصوص چگونگی بازگشت تمام طرف‌ها به تعهدات خود در توافق هسته‌ای مطرح کرد و ما نیز در جلسات دیپلماتیک به این ایده‌ها اهمیت دادیم و اگر به نقطه‌ای رسیدیم که بتوانیم از طریق آن به نتیجه برسیم به شما اعلام خواهیم کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان