وزرای دارایی و بهداشت انگلستان استعفا کردند | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 18 ارديبهشت 1403 - 17:39

وزرای دارایی و بهداشت انگلستان استعفا کردند

شماره: 18598
Aa Aa

همزمان رهبر حزب اپوزیسیون کارگر نیز از دیگر وزرای کابینه خواسته است با کناره‌گیری خود جانسون، نخست‌وزیر انگلستان را وادار به استعفا کنند.

حواشی آزار جنسی عضو برجسته حزب محافظه کار؛
وزرای دارایی و بهداشت انگلستان استعفا کردند

وزرای دارایی و بهداشت بریتانیا با انتشار نامه‌هایی جداگانه از دولت استعفا دادند.

ریشی سوناک وزیر خزانه داری و ساجد جاوید وزیر بهداشت انگلیس با اعلام استعفای خود از بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور به شدت انتقاد کردند.

 

این دو وزیر کابینه جانسون در پی رسوایی آزار جنسی توسط یکی از اعضای برجسته حزب محافظه کار استعفا دادند.

 

استعفای این دو وزیر، انگلیس را با‌ یک بحران دولتی مواجه می کند.

 

سوناک و جاوید در بحبوحه انتقاد شدید از بوریس جانسون نخست وزیر استعفا داده و خاطر نشان کردند که اعتمادشان به رئیس دولت را از دست داده اند.

همزمان رهبر حزب اپوزیسیون کارگر از دیگر وزرای کابینه نیز خواسته است با کناره‌گیری خود نخست‌وزیر را وادار به استعفا کنند.

  •  

لی رولی، وزیر صنعت بریتانیا، «کیمی بادینوک» وزیر دادگستری انگلیس و چهار تن دیگر از اعضای دولت نیز استعفا کرده و در نامه ای مشترک از بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا خواسته اند تا از سمت خود کناره گیری کند.

در نامه‌ای که در توییتر منتشر شده آمده است:
با تأسف عمیق از سمت‌ های خود به‌ عنوان اعضای دولت استعفا می‌دهیم. با حسن نیت از شما می‌ خواهیم که به نفع حزب و کشور استعفا دهید.
علاوه بر رولی، این سند توسط چهار عضو دیگر دولت همچون جولیا لوپز وزیر رسانه، اطلاعات و زیرساخت دیجیتال، کیمی بادنوک وزیر برابری و دولت محلی، الکس بورگارت وزیر آموزش و نیل اوبراین وزیر مسکن امضا شد.
برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان