وزرا با هماهنگی معرفی شدند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 3 شهريور 1403 - 7:50

وزرا با هماهنگی معرفی شدند

شماره: 26130
Aa Aa

این کابینه را با هماهنگی کامل با همه و سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی معرفی کرده‌ایم. چرا می‌خواهید به زور کسی را از کشتی نظام پیاده کنید؟ خانم صادق و وزیر پیشنهادی ارشاد را خود آقا گفتند باشند. عراقچی هم از اولین کسانی بود که آقا تائید کردند.

دفاع آخر رئیس جمهوری اسلامی ایران از کابینه پیشنهادی؛
وزرا با هماهنگی معرفی شدند

مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری اسلامی ایران با حضور در صحن علنی مجلس برای آخرین بار به دفاع از کابینه پیشنهادی خویش پرداخت.

به گزارش اسپادانا خبر، پزشکیان گفت:

آنچه در این برهه از تاریخ بیش از همه به آن نیاز داریم وحدت و انسجام داخلی است. این بدان معنا نیست که از سلایق و باورهای خود بازگردیم اما باید در سیاست‌های کلی، قانون برنامه و چشم‌انداز به زبان و نگاه مشترکی برسیم. هنگام اجرای قانون نمی‌توانیم سلایق خود را مداخله دهیم. با همه عزیزانی که به عنوان کاندیدای وزارت معرفی کردم هم قسم خواهیم شد که قانون، سیاست‌های کلی و چشم انداز را به صورت کامل اجرا کنیم. امیدوارم این میثاق را با شما هم داشته باشیم و شما ما را در این چهارچوب ارزیابی کنید.

او ادامه داد:

معرفی این دوستانی که اینجا نشسته اند نشان از تعهدو پایبندی بنده به آن پیمان است عزیزانی که به عنوان کاندیدای وزارت معرفی شده اند، از یک دسته و جناح و گروه نیستند؛ مجموعه ای از سلایق، نظرات و جناح ها و دسته ها هستند اما در یک اصل با هم مشترکیم: چشم انداز، سیاست های کلی نظام و قانون برنامه؛ متعهدیم اینها را اجرا کنیم و قول می دهیم روی آن خواهیم ایستاد. به حرفی که می زنیم پایبندیم؛ به وعده خود عمل می کنیم. با شما نمایندگان تا جایی که وقت داشتیم حرف زدیم و با هم پیمان بستیم و قول دادیم با شما تعامل کنیم و حتما تعامل خواهیم کرد. با مشورت شما و سایر کارشناسان و متخصصان برای تعالی این کشور و اجرای قانون تلاش کنیم. وقتی می گویم قول می دهم و پیمانی می بندم، این پیمان دوطرفه است و نمی تواند یک طرفه بسته شود. کمکمان کنید تا بتوانیم کارمان را ادامه دهیم اجازه دهید تا سلایق مختلف با هم بتوانیم در چشم انداز و چارچوب کار کنیم.

رئیس جمهور گفت:

دنیامالی و نوری و علی‌آبادی، دونفر از اینها که در مجلسند و دوستان شما هستند، خوب یا بد ما دو نفر را از مجلس انتخاب کرده‌ایم البته خود ما هم مجلسی هستیم، ۴ دوره با شما بودیم این دوره هم در خدمتتان بودیم و از مجلس به ریاست جمهوری رفتیم. ۴ وزیر دیگرمان، دکتر ظفرقندی، میدری ، همتی و صالحی امیری؛ من از هیچ چیز سردرنیاورم از بهداشت و درمان سردرمیاورم، اعتماد کنید، اینگونه نیست که کسی بیاید و جهت‌گیری او در مقابل ولایت و سیاست باشد و من با او کنار بیایم. در مناظرات هم با قدرت از ولایت و اعتقاد و انقلاب دفاع می‌کردم و می‌کنم و در دانشگاه تهران جلسه گذاشته بودم برویم ببیند چه گفته‌ام. من که کوتاه نمی‌‌آیم، چه کسی گفته اینها در مقابل ولایتند؟ چرا کسی که با ما است را به زور از کشتی پیاده کنیم؟ همه وزرای بهداشت و درمان قبلی آقای ظفرقندی را تایید کردند؛ راست یا چپ، آدم سالم، صادق، جبهه‌ای، جانباز.

پزشکیان با بیان این که اگر دست به دست هم بدهیم می توانیم قدرت و عزت را به کشور برگردانیم اظهار داشت:

در جبهه‌ها رقابت برای جنگیدن و شهید شدن و فداکاری و ایثار بود، برای اینکه مشکلات مملکت را در بحران‌ اقتصادی و مدیریتی حل کنیم، باید بر همین اساس با هم رقابت کنیم، نه این‌که یکدیگر را تخریب کنیم. برای انتخاب آقایان عراقچی، خطیب، مومنی، کاظمی، سرتیپ نصیرزاده، سیمایی صراف بدون هماهنگی این کار را نکرده‌‌ایم؛ چه با کمیته‌ها و چه با بالا و کسانی که باید هماهنگ می‌کردیم. در ذهن من ایده‌آل‌هایی بود ولی وقتی دیدم در مورد آنها تفاهم و توافق نیست از آنها کوتاه آمدم چون تفاهم برای من مهم‌تر از [گزینه] ایده‌آل بود. در مورد افراد معرفی‌شده حداکثر توافق و تفاهم با نهادهایی که باید انجام شده است.

رئیس جمهور گفت:

من به عنوان یک ایرانی نمی توانم بپذیرم آنطرف آبی ها رشد کنند و ایرانی ها با حسرت به آنها نگاه کنند. هیچ از آنها کم نداریم. باید دست از این دعواهای بیخودی برداریم و وحدت کنیم. در اجرای این چشم انداز هم قسم شویم و جلو برویم. هر وقت پایمان را آن سوی خط گذاشتیم به ما بگویید. فکر نکنید می خواهیم خیانت کنیم. به خدا می خواهیم به این مردم خدمت کنیم؛ می خواهیم همان چشم اندازی که رهبر معظم انقلاب تعیین کرده با قدرت به آن برسیم. از شما برادران و خواهران درخواست عاجزانه داریم این وفاق و وحدت را در تیم ما به هم نزنید. آقای دکتر همتی که اینجا نشسته اند، فردی هستند که هم در اقتصاد هم در بیمه هم در بانک هم در دانشگاه تجربه دارند و کار کرده اند. همه این اطلاعات را بنده در بالا هماهنگ کرده ام و چه با رئیس مجلس؛ یعنی با هم تفاهم کرده ایم. صالحی امیری وزیر بوده، رئیس کتابخانه ملی بوده، رئیس کمیته المپیک بوده آقای دنیامالی که دیگر مال خودمان است.

او ادامه داد:

چهل سال است که می‌خواهیم عدالت و برادری و انصاف را در این مملکت راه بیاندازیم اما هر روز با هم دعوا می‌کنیم. این منِ من است که اجازه نمی‌دهد با شما باشم. این منِ شماست که اجازه نمی‌دهد با ما باشید. دست به دست هم دهیم برای ایران، برای مردم و برای مملکتمان. با تمام وجود به همه عزیزانی که اینجا حضور دارند رای دهید. دکتر عراقچی، اولین کسی بود که آقا تایید کردند حتی قبل از اینکه اسامی وزرا را اعلام کنیم.

برخی از وزرا با نظر مستقیم رهبر انقلاب معرفی شدند

رئیس جمهور در صحن مجلس گفت:

وزیر ارشاد که نمی‌آمد، آقا به او دستور داده و آمده، من نمی‌خواهم این حرف‌ها را بزنم، چرا مرا وادار می‌کنید این حرف‌ها را بگویم؟ ایشان را صدا کردم، آمد، صحبت کردیم، چند بار گفت نه و رفت، رفتم خدمت آقا گفتم، این لیست است و این افراد در لیست هستند و گفتم او نیامد، همانجا تلفن را گرفت و گفت به ایشان بگویید که بیاید. من نمی‌خواهم جزئیات را بگویم، من می‌خواهم بگویم هماهنگ شده‌ایم و به اینجا آمده‌ایم، شما از ما بپذیرید، خانم صادق را خود آقا گفتند که باشد، چرا مرا وادار می‌کنید چیزهایی که نباید را بگویم؟همه این عزیزان با هماهنگی و تفاهم به اینجا آمده‌اند خیلی از آدم‌هایی که یک ذره در آنها شک بود، بدون اینکه بگوییم در لیست‌ها نیاوردیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان