ولایت فقیه استمرار ولایت پیامبر(ص) است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 14:26

ولایت فقیه استمرار ولایت پیامبر(ص) است

شماره: 19395
Aa Aa

راه برون‌رفت از مشکلات عمل کردن به بیانات رهبری است، به برکت ولایت فقیه از همه بحران ها گذشتیم و مدیریت آیت‌الله خامنه‌ای ما را از تمام فتنه‌ها نجات داد.

مردم اول باید آب و نان‌شان درست باشد؛
ولایت فقیه استمرار ولایت پیامبر(ص) است

احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری در سخنرانی افتتاحیه دهمین اجلاس رسمی این مجلس گفت:

بر همه زوار لازم است هوشیاری کامل در برابر توطئه‌های آمریکایی و رژیم صهیونیستی داشته باشند و اجازه ندهند برخی اختلافات سیاسی و مسائل حاشیه‌ای به این مراسم عظیم که عامل وحدت شیعیان است ضربه‌ای وارد کند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او اظهار کرد:

این گردهمایی عظیم نشان می‌دهد قیام عاشورا هر روز زنده‌تر از گذشته می‌شود و به مرز و جغرافیا و قومیت محدود نیست. موانع و محدودیت‌های سنوات اخیر مثل کرونا و مشکل ویزا رفع شده و نیز دشمن در جبهه فلسطین، سوریه و یمن شکست‌های سختی خورده است. مسئولان در جهت تسریع سفر زوار اقدام کنند و تا می‌توانند به زائران خدمت کنند.

جنتی با بیان اینکه از تلاش شبانه‌روزی دولتمردان برای خدمت به مردم قدردانی می‌کنیم اظهار کرد:

ما برای آنان در ادامه مسیر آرزوی موفقیت داریم. دولت در بخش‌هایی توفیقات خوبی داشت و در این مسیر آرمان‌های امام راحل مورد توجه قرار گرفت. در حوزه سلامت توانستند کرونا را کنترل کنند و در حوزه سیاست خارجی فعال‌کردن ظرفیت‌های اقتصادی منطقه را شاهد بودیم و مخصوصاً با کشورهای همسایه ارتباط خوبی برقرار شد. رفتارهای مناسب و دوری از اشرافیت را از دولت و رییس جمهوری مشاهده کردیم و امیدواریم این روحیه تا پایان در دولت ادامه یابد. با وجود تلاش‌های شبانه‌روزی دولت اما همچنان مسئله اقتصاد و معیشت، اولویت اول کشور است‌. مردم اول باید آب و نان‌شان درست باشد بعد موارد دیگر هم انجام شود. دولت ضمن انجام کارهای روزمره چند اصلاح اساسی هم در حوزه اقتصاد شروع کرد اما تداوم این اقدامات اساسی نیازمند تحرک ساختاری در بودجه و اصلاح نظام مالیاتی است.

وی افزود:

راه برون‌رفت از مشکلات و پاسخ‌گویی به آن عمل کردن به بیانات رهبری انقلاب است. بارها ثابت شده که توجه به توصیه‌های ایشان راهگشای امور است. توصیه ایشان به محدود نکردن ارتباط با کشورهای دیگر به غرب منجر به این شد که ارتباط با همسایگان مورد توجه قرار گیرد و شاهدیم که این امر ظرفیت‌های زیادی برای کشور فراهم کرده است. رهبر انقلاب توصیه کردند کشور را معطل مذاکره نکنید و از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنید. دیدیم که توجه به این امر در این دولت منجر به گشایش شد و اقدامات ارزشمندی صورت گرفت و از ظرفیت‌های داخلی استفاده شد از جمله در طرح آبرسانی غدیر که کار سه‌ساله در یک سال صورت گرفت. هرجا به توصیه‌های رهبری توجه شد، پیشرفت کردیم و هرجا عمل نشد با عقب‌گرد مواجه شدیم. اگر همه مسئولان به توصیه‌های رهبری عمل کنند مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف حل خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات دشمنان انقلاب اسلامی در طول چهار دهه گذشته گفت:

در طول این چهل سال با جنگ، تحریم، ترور دانشمندان هسته‌ای، فتنه ۸۸ و تهاجم فرهنگی و بحران‌ها و حوادث مختلفی مواجه بودیم که هرکدام برای از میان بردن یک جامعه کافی بود اما به برکت ولایت فقیه از همه آن‌ها گذشتیم و مدیریت حکیمانه آیت‌الله خامنه‌ای بوده است که ما را از تمامی فتنه‌ها و بحران‌ها نجات داده است. اگر در ۱۵ سال گذشته به توصیه‌های اقتصادی رهبری انقلاب توجه می‌شد حتماً وضع متفاوت بود. ما باید به این باور برسیم که ولایت فقیه چیز جدیدی نیست و استمرار ولایت پیامبر(ص) و ائمه اطهار است. کسی که آن را باور نکرده این را هم باور نمی‌کند. در حالی که در واقعیت این ولایت فقیه استمرار آن ولایت است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان