وکلای متهمان اعتراضات آبان خواستار توقف اجرای حکم اعدام شدند | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403 - 4:11

وکلای متهمان اعتراضات آبان خواستار توقف اجرای حکم اعدام شدند

شماره: 10621
Aa Aa

حسین تاج از وکلای این پرونده گفته قانونا حکم اعدام مرادی، رجبی و تمجیدی متوقف نشده و اجرای آن منوط به اجرای تشریفاتی است که هنوز مهیا نیست.

با ارائه درخواست اعمال ماده 477؛
وکلای متهمان اعتراضات آبان خواستار توقف اجرای حکم اعدام شدند

وکلای سه متهم اعتراضات آبان ماه 98 از ارائه درخواست اعمال ماده 477 - اعاده دادرسی از طریق رئیس قوه قضائیه- خبر دادند.

به گزارش اسپادانا خبر، بابک پاک نیا در توئیتر نوشته است:

امروز اجازه ورود به ما در پرونده امیر حسین مرادی و سعید تمجیدی و محمد رجبی داده شد و پرونده به طور کامل در اختیارمان قرار گرفت تا مطالعه کنیم. درخواست اولیه مبنی بر اعمال ماده ۴۷۷ را تقدیم کردیم و بعد از مطالعه کامل، لایحه دیگری خواهیم داد؛ منتظر خبر توقیف اجرای حکم باشید.

مصطفی نیلی نیز نوشت:

امروز پیرو تعیین وقت قبلی و با مساعدت اجرای احکام برای مطالعه پرونده موکلین وبه دادسرای ناحیه ۲۳ رفتیم و شروع به مطالعه پرونده کردیم. پرونده براسای تشریفات آیین دادرسی کیفری به اجرای احکام فرستاده شده است.

برای اجرای حکم بایستی تشریفات قانونی طی شود که هنوز اقدامی برای آن انجام نشده است و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی نظیر اعاده دادرسی و ماده ۴۷۷ تقاضای توقف اجرای حکم و نقض رای را خواهیم داشت.

حسین تاج، از وکلای دیگر این پرونده نیز در گفتگو با ایسنا اظهار کرد:

به همراه ۴ وکیل دیگر  پرونده را مطالعه کردیم و امروز درخواست اعمال ماده ۴۷۷ را ضمن یک لایحه خدمت رییس قوه قضاییه  ارائه دادیم البته در کنار آن دستور توقف اجرای حکم اعدام هم داشتیم. 

وکیل مدافع محمد رجبی ادامه داد: درخواست اعمال ماده ۴۷۷ برای این است که در صورتی که رئیس قوه قضائیه رای قطعی صادره از هریک از مراجع قضائی را خلاف شرع بین تشخیص دهد، با تجویز اعاده دادرسی، پرونده را به دیوان عالی کشور ارسال تا در شعبی خاص که توسط رئیس قوه قضائیه برای این امر تخصیص می یابد رسیدگی و رای قطعی صادر نماید. شعب خاص مذکور مبنیاً بر خلاف شرع بین اعلام شده، رای قطعی قبلی را نقض و رسیدگی مجدد اعم از شکلی و ماهوی به عمل می آورند و رای مقتضی صادر می نمایند.

وی افزود: هنوز درخواست اعاده دادرسی تقدیم نشده اما هفته آینده این درخواست به دیوان عالی کشور ارائه می گردد. درخواست اعاده دادرسی از اسباب توقف اجرای حکم اعدام است. 

وی یاداور شد: قانونا حکم هنوز متوقف نشده و انشالله با ثبت اعاده دادرسی در هفته اینده امکان پذیر می شود البته که اجرای آن منوط به اجرای تشریفاتی است که هنوز مهیا نبوده و البته اطمینان به مساعدت مرجع قضائی در اینخصوص داریم. 

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان