پارتی بازی و پرداخت رشوه یکی از مشکلات دستگاه قضایی است | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 13 تير 1403 - 19:43

پارتی بازی و پرداخت رشوه یکی از مشکلات دستگاه قضایی است

شماره: 14463
Aa Aa

او از اطاله دادرسی، برخورد نامناسب برخی قضات و کارمندان با مردم و پارتی بازی و پرداخت رشوه به عنوان مشکلات دستگاه قضائی یاد کرده است.

محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه ایران؛
پارتی بازی و پرداخت رشوه یکی از مشکلات دستگاه قضایی است

محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه ایران در آئین تجلیل از همکاران آزاده دستگاه قضا گفت:

ترک فعل در اجرای قانون در دستگاه‌های دیگر کار نادرستی است و مورد پیگیری قرار می‌گیرد اما ترک فعل از سوی دستگاه قضائی به مراتب زشت‌تر و قبیح‌تر است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، او اضافه کرد:

کارگروهی برای بررسی مشکلات مردم در بخش‌های مختلف قضائی تشکیل شده که با ۳۸۰ بازرسی میدانی و انجام نظرسنجی از همکاران قضائی و مردم گزارشی در این خصوص تهیه کرده است.

اژه ای از اطاله دادرسی و ناتوانی در استیفای حق به دلیل فقدان ادّله مثبته، برخورد نامناسب برخی قضات و کارمندان و پیش نرفتن کار بدون پارتی بازی و پرداخت رشوه به عنوان مشکلات قضائی مردم یاد کرد و گفت:

گاهی مردم گله‌مند هستند که یک قاضی یا کارمند با ما برخورد خوبی نداشته و به درشتی حرف زده و ما را از اتاق خود بیرون کرده است که بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد برخی از این حرف‌ها درست است. اینکه برخی ادعا کنند برای تشکیل یک پرونده و طرح شکایت و دادخواست مجبورند دنبال پارتی بگردند، در روح و روان مردم اثر منفی می‌گذارد و چهره عدلیه را مخدوش می‌کند. پارتی‌بازی و رشوه در هر دستگاهی که باشد ناپسند است اما در دستگاه قضا هرگز قابل تحمل نیست و باید با آن مقابله کرد.

رئیس قوه قضائیه خطاب به تمام مسئولان بخش‌های مختلف قضائی اعلام کرد:

به هیچ وجه راضی نیستم عکس من در یک اداره و یا بر روی تابلوها و لوح‌های یادبود باشد.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان