پاسخ تنبیهی به متجاوز یک حق قانونی است | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 23 مرداد 1403 - 13:56

پاسخ تنبیهی به متجاوز یک حق قانونی است

شماره: 26076
Aa Aa

سکوت مجامع بین‌المللی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت برخی کشورهای غربی از این رژیم مغایر با موازین بین‌المللی و مشوق جنایت است.

مسعود پزشکیان در تماس تلفنی نخست وزیر انگلیس؛
پاسخ تنبیهی به متجاوز یک حق قانونی است

در تماس تلفنی «کِر استارمر» نخست وزیر انگلیس با مسعود پزشکیان رییس‌جمهور کشور ایران دو طرف درباره راهکارهای برقراری صلح و ثبات در منطقه و جهان و همچنین راه‌های ارتقای روابط دو کشور گفت‌وگو کردند.

به گزارش اسپادانا خبر، رییس جمهور اسلامی ایران در این گفت‌وگوی تلفنی سکوت مجامع بین‌المللی در قبال جنایات بی‌سابقه و ضدبشری رژیم صهیونیستی در غزه و اعمال تروریستی این رژیم در منطقه و همچنین حمایت برخی کشورهای غربی از این رژیم را اقدامی مغایر با موازین بین‌المللی و غیرمسئولانه دانست که با تشویق رژیم صهیونیستی به تداوم جنایات خود، صلح و امنیت منطقه و جهان را به خطر انداخته است.

پزشکیان با بیان این‌که «از نظر جمهوری اسلامی ایران جنگ در هیچ نقطه‌ای از جهان به نفع هیچ کشوری نیست» پاسخ تنبیهی به متجاوز را حق قانونی کشورها و راهکاری برای توقف جنایت و تجاوزگری دانست.

وی همچنین با استقبال از ارتقای سطح روابط دو کشور و نیز آغاز مذاکرات هسته‌ای عمل به همه تعهدات از سوی طرفین را شرط موفقیت این گفت‌وگوها دانست.

«کِر استارمر» نخست وزیر انگلیس نیز در این مکالمه ضمن تأکید بر ضرورت پایان جنگ غزه و آغاز سریع امدادرسانی به مردم این منطقه مساعدت بیشتر ایران در این زمینه را خواستار شد.

نخست وزیر انگلیس با اعلام آمادگی کشورش برای گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران در دوره جدید ابراز امیدواری کرد که سفرای جدید دو کشور هر چه سریع‌تر مأموریت خود را آغاز کنند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان