پاناما نباید به کشتی های ایرانی مجوز پرچم خود را بدهد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 10:48

پاناما نباید به کشتی های ایرانی مجوز پرچم خود را بدهد

شماره: 24885
Aa Aa

بیش از 16 درصد از کل کشتیرانی بین المللی با پرچم پاناما حرکت می کنند. آمریکا می گوید ایران برای دور زدن تحریم ها از پرچم پاناما استفاده می کند.

ایالات متحده آمریکا از دولت پاناما درخواست کرد؛
پاناما نباید به کشتی های ایرانی مجوز پرچم خود را بدهد

ایالات متحده آمریکا از دولت پاناما خواسته تا کشتی‌های ایرانی را از برافراشتن پرچم این کشور به منظور دور زدن تحریم های آمریکا منع کند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از عصرایران، یک فرستاده ویژه ایالات متحده با سفر به پاناما از این کشور خواسته که کشتی‌های ایرانی را از برافراشتن پرچم پاناما که به تهران اجازه می‌دهد تا تحریم‌های اعمال‌شده توسط واشنگتن را دور بزند، بازدارد و مانع استفاده از پرچم پاناما از سوی کشتی های ایرانی شود.

پاناما که یک کشور کوچک آمریکای مرکزی و رهبر جهانی در ارایه پرچم‌های کشتیرانی است که به شرکت‌های کشتیرانی اجازه می‌دهد کشتی‌های خود را در کشورهایی که هیچ ارتباطی با آنها ندارند با پرداخت هزینه و بدون نظارت کافی، با پرچم پاناما ثبت کنند.

بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه، ایران و بازیگران مرتبط با ایران در پاناما در تلاش برای دور زدن تحریم‌ها هستند. 

"آبرام پیلی" معاون نماینده ویژه آمریکا در امور ایران می گوید:

آنها در تلاشند از ثبت پرچم پاناما سوء استفاده کنند.

پیلی دیروز به پاناما سفر کرد تا مطمئن شود که ثبت کشتی و صلاحیت پاناما توسط نهادهایی که تلاش می کنند تحریم های آمریکا علیه ایران را دور بزنند مورد سوء استفاده قرار نمی گیرد.

به گفته سازمان دریانوردی پاناما این کشور 8540 کشتی را به ثبت رسانده است که حدود 16 درصد از ناوگان جهانی کشتیرانی را شامل می شود.
واشنگتن مشکوک است که برخی از آنها توسط ایران برای انتقال نفت یا مشتقات نفتی برای دور زدن تحریم ها استفاده می شود.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان